Przełącznik Nintendo Switch 2 został oficjalnie zaprezentowany w środę, a w sieci pojawiło się już wiele praktycznych materiałów wideo. Jednak poza faktem, że gry mogą działać w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę podczas dokowania lub 1080p przy 120 fps w trybie ręcznym, Nintendo nie podało żadnych szczegółów na temat wbudowanego procesora ani ogólnej wydajności konsoli.
Według plotek, Switch 2 jest napędzany przez układ Nvidia Tegra T239, który posiada osiem wydajnych rdzeni ARM Cortex-A78E, 12 GB pamięci RAM i procesor graficzny Ampere z 1536 rdzeniami CUDA. Dla porównania, ta architektura GPU została wprowadzona wraz z serią GeForce RTX 3000. Nvidia potwierdziła teraz kilka szczegółów technicznych dotyczących Nintendo Switch 2 w poście na blogu https://blogs.nvidia.com/blog/nintendo-switch-2-leveled-up-with-nvidia-ai-powered-dlss-and-4k-gaming/. Chociaż Nvidia nie wspomina o chipsecie Tegra T239, twierdzi, że układ ma dziesięciokrotnie wyższą wydajność GPU w porównaniu do pierwszej generacji Nintendo Switch.
W trybie zadokowanym przełożyłoby się to na 3,9 TFLOPs, co oznacza, że hybrydowa konsola byłaby tak samo szybka jak Xbox Series S. Według Nvidii, układ ma dedykowane rdzenie RT i Tensor do akcelerowanego sprzętowo ray tracingu i DLSS, z których ten ostatni umożliwia skalowanie do wyższych rozdzielczości z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Co więcej, rdzenie Tensor pozwalają kamerze Nintendo Switch 2 śledzić twarz użytkownika i izolować ją za pomocą sztucznej inteligencji. Kolejną nową informacją jest to, że Switch 2 obsługuje VRR w trybie przenośnym, dzięki czemu częstotliwość odświeżania wyświetlacza można dostosować do liczby klatek na sekundę w grach, aby zapobiec rozrywaniu ekranu.