2024 Hyundai Kona EV debiutuje w Ameryce Północnej z nowym wyglądem i zaktualizowaną technologią
Hyundai Kona EV Hyundai Kona EV nie jest najlepiej sprzedającym się ani najbardziej atrakcyjnym pojazdem elektrycznym Hyundaia, ale ten crossover SUV jest stosunkowo niedrogi i pomija wiele retro, wysokich osiągów i sztuczek, którymi chwalą się jego odpowiedniki premium. Na rok 2024, Hyundai zaktualizował elektrycznego SUV-a Everymana, chociaż aktualizacje, o których mowa, nie są dużo głębsze niż powierzchowny przegląd projektu.
Zaktualizowany wygląd zewnętrzny o mocniejszych proporcjach
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz, patrząc na nową Konę EV, jest zaktualizowany wygląd zewnętrzny. Kona EV nie tylko straciła swój głupkowaty wyraz, ale Hyundai wyostrzył linie i najwyraźniej zainspirował się takimi modelami jak Ioniq 5. Mimo zachowania zaokrąglonego przodu, Kona EV ma teraz prostszą grafikę, z kilkoma poziomymi liniami na przednim zderzaku i masce.
Światła są również bardziej geometryczne, a kratka wentylacyjna ma teraz wzór w kratkę, który nadaje jej estetykę retro Ioniq 5.
Podobnie, tył nowej Kony EV został zaktualizowany o znane paski świetlne z układem pikseli tuż nad dolnym zderzakiem i w poprzek pokrywy bagażnika. Tył nie jest jednak tak minimalistyczny jak przód, z kanciastymi tylnymi światłami zakończonymi nieco dziwnym zagięciem, które przełamuje prostotę i czyste linie.
Kona EV jest również większa w 2024 roku, ma 171,5 cala (4,36 m) długości, 71,9 cala (1,83 m) szerokości i 62,2 cala (1,58 m) wysokości. To prawie pięć cali więcej, cal szerszy i wyższy.
Zmiany wnętrza i aktualizacje funkcji
Wnętrze Kona EV również przeszło znaczące zmiany w 2024 roku. Zniknęły podzielone zestawy informacyjno-rozrywkowe i wskaźniki oraz zdecydowanie staromodna metalizowana konsola środkowa. W ich miejsce pojawił się panoramiczny zestaw wskaźników i wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, który zawiera dwa 12,3-calowe wyświetlacze oraz konsolę środkową o futurystycznym wyglądzie i klasycznym dotyku. Elementy wykończenia dopasowane do wyglądu zewnętrznego pojazdu wyściełają deskę rozdzielczą, kierownicę i siedzenia nowej Kona EV, podobnie jak w poprzednim modelu. Te akcenty wnętrza prawdopodobnie będą również ograniczone do określonych wersji nowego modelu.
Zamiast wybierać najtańszą opcję przeniesienia wszystkich elementów sterujących na ekrany informacyjno-rozrywkowe, Hyundai przeprojektował szereg przycisków sprzętowych Kona na konsoli środkowej, desce rozdzielczej i kierownicy. Schemat sterowania wygląda na bardziej rozbudowany niż w innych pojazdach elektrycznych, ale obfitość pokręteł, przełączników i przycisków jest prawdopodobnie zaletą dla początkujących właścicieli pojazdów elektrycznych i tych, którzy wolą się nie rozpraszać.
W 2024 roku Kona EV będzie wyposażona w ten sam jednosilnikowy układ napędowy z napędem na przednie koła, który zapewnia do 150 kW mocy (201 KM) i 255 nm (188 funtów-stóp) momentu obrotowego. Pojemność akumulatora i zasięg wynoszą teraz odpowiednio 64,8 kWh i 260 mil (418,43 km), chociaż współczynnik oporu powietrza został zmniejszony do 0,27 z 0,29.
Hyundai dodał Smart Regenerative System do Kona EV - funkcję, która pozwala samochodowi inteligentnie dostosować poziom hamowania regeneracyjnego w zależności od warunków jazdy i natężenia ruchu. Dodatkowo, Kona EV obsługuje teraz technologię vehicle-to-load (V2L) o mocy do 1,7 kW na rynku północnoamerykańskim.
Hyundai nie ogłosił jeszcze cen nowego modelu Kona EV, ale powinien on być dostępny przed końcem 2023 roku i prawdopodobnie będzie kosztował mniej więcej tyle samo lub nieco więcej niż 33 500 USD za poprzedni model.