2024 Lucid Air utrzymuje pozycję lidera w zakresie zasięgu elektrycznego, pozostawiając Teslę Model S z dużym marginesem według danych EPA
Agencja Ochrony Środowiska (EPA) opublikowała oficjalne dane dotyczące zasięgu dla linii 2024 Lucid Airi liczby te wydają się potwierdzać pozycję tego modelu jako niekwestionowanego lidera pod względem zasięgu elektrycznego dzięki jego znakomitej wydajności.
Według oficjalnych danych, podstawowy wariant "Pure z napędem na tylne koła osiąga godne pochwały 137 MPGe i oferuje zasięg 419 mil dzięki akumulatorowi o pojemności 88 kWh. Proszę zauważyć, że dotyczy to wersji z 19-calowymi kołami; większe koła znacznie zmniejszają zasięg. Ten model wytwarza 430 KM z pojedynczego silnika i zaczyna się od 69 000 USD.
Przechodząc w górę linii, otrzymujemy dwusilnikowy napęd na wszystkie koła o mocy 620 KM "Touring"w której zastosowano większy akumulator o pojemności 92 kWh. Ze względu na konfigurację z dwoma silnikami, ma niższą ekonomię 133 MPGe i może pochwalić się zasięgiem 411 mil. Przechodząc dalej, otrzymujemy wersję "Grand Touring" o mocy 819 KM https://lucidmotors.com/air-grand-touringz ogromnym akumulatorem 112 kWh i imponującym zasięgiem 516 mil, czyli znacznie więcej niż dwusilnikowa Tesla Model So zasięgu 402 mil. Ceny wersji "Touring" i "Grand Touring" modelu Lucid Air zaczynają się odpowiednio od 77 900 USD i 109 900 USD.
Wreszcie, najwyższa wersja zorientowana na osiągi "Saphhire" trim, która wytwarza aż 1234 KM z konfiguracji trzech silników, osiąga ekonomię 105 MPGe, ale dzięki akumulatorowi o pojemności 118 kWh może pochwalić się przyzwoitym zasięgiem 427 mil. Dla porównania, Tesla Model S "Plaid, z zasięgiem 320 mil, znacznie ustępuje Lucid Air "Sapphire" pod względem zasięgu. Jednak wersja "Sapphire" zaczyna się od oszałamiającej ceny 249 900 USD, czyli prawie trzy razy więcej niż Model S "Plaid".
Źródło(a)
fueleconomy.gov, zauważony przez insideEVs