2024 Model 3 wygrywa najszybsze ładowanie w teście postoju na stacji benzynowej
Do czasu uruchomienia Cybertruck nie tak dawno temu, renomowane pojazdy elektryczne Tesli nie posiadały nowoczesnej architektury 800V.
Większość głównych konkurentów Tesli oferuje samochody z możliwością szybkiego ładowania 800 V, które można doładować w 20 minut już od dłuższego czasu.
Należą do nich zarówno giganci, tacy jak NIO, XPeng czy BYD, z którymi Tesla mierzy się w Chinach, jak i lokalni konkurenci, tacy jak Hyundai, KIA, Porsche i inni.
Nawet Tesla Cybertruck, rzekomo jej najszybciej ładujący się pojazd elektryczny, jest daleki od obiecanych 20-minutowego ładowania czas, nawet na wydajnych ładowarkach, które mogą wykorzystać jego 800V architektury.
Tesla ma jednak asa w rękawie, a jest nim sieć Supercharger. Tesla słusznie doszła do wniosku, że nie musi wyposażać każdego samochodu w system ładowania 800 V, biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość obecnej sieci składa się głównie ze stacji 400 V.
Kiedy firma skupiła się na swojej sieci ładowania pojazdów elektrycznych, tj. zanim zwolnił całą sieć Supercharger tesla skupiła się na szybkości ekspansji. Chciała szybko uzyskać pozwolenia i opracowała sposoby na zbudowanie stacji Supercharger w ciągu 4 dni z prefabrykatów.
Teraz mówi, że skupi się na poprawie dostaw i czasu pracy istniejących stacji, a to jest moment, w którym prawdziwe V4 magia szybkiego ładowania może się wydarzyć.
Tesla Model 3 wygrywa test na stacji benzynowej
Jakby na poparcie swojej sprawy, Tesla otrzymała teraz nagrodę za szybkie ładowanie dla Modelu 3 Highland ze wszystkich pojazdów. Samochód jest wyposażony w system 400 V, a mimo to udało mu się pokonać konkurentów w tak zwanym teście stacji benzynowej.
Opracowany przez niezależną firmę konsultingową AMCI, test MP6 ma na celu odtworzenie typowego doświadczenia postoju na stacji benzynowej, ale dla samochodów elektrycznych.
Kierowcy pojazdów z silnikami spalinowymi zazwyczaj spędzają około 6 minut na stacji benzynowej, a test ma na celu sprawdzenie, jak duży zasięg może zwiększyć pojazd elektryczny w tym samym czasie.
W rzeczywistości MP6 zakłada, że konsumenci nie powinni zmieniać swoich wieloletnich nawyków tankowania - ani ilości czasu, jaki są skłonni poświęcić na tankowanie w trasie. MP6 wyraźnie pokazuje, ile mil zasięgu może dodać każdy pojazd elektryczny w tym niezbędnym i oczekiwanym 6-minutowym oknie.
Dzięki zintegrowanemu doświadczeniu samochodów Tesla z ich ładowarkami, Model 3 Highland zdołał dodać ponad 60 mil w teście stacji benzynowej. To prawie dwukrotnie więcej niż większość konkurentów testowanych przez AMCI, nawet Hyundaie 800V.
"IONIQ 5 ma imponującą dokładność przewidywania zasięgu i potencjał bardzo szybkiego ładowania, jeśli uda się znaleźć system wykorzystujący jego 800-woltową architekturę" - mówi AMCI.
Biorąc pod uwagę, że sieć doładowań Supercharger jest największa, a samochody Tesli mogą najlepiej wykorzystać jej możliwości, Model 3 i Model Y mogą nadal zdawać testy na stacjach benzynowych, pomimo braku systemu 800 V.
Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla EV Charger z podwójną wtyczką na Amazon