3 przekonujące alternatywy Tesla Model 3 od marek, które cenią sobie wrażenia z jazdy
1. Hyundai Ioniq 6 to aerodynamiczny powrót do przeszłości
Hyundai Ioniq 6 to najnowszy krok koreańskiej marki w kierunku stworzenia elektrycznego sedana, a prawie wszystko w tym pojeździe jest w imię aerodynamiki. Wszystko, od polaryzującej formy swooping i podwójnych tylnych spojlerów do kamer bocznych w miejsce lusterek, przyczynia się do niesamowitego współczynnika oporu zaledwie 0,21 - najniższy w linii Hyundai, i nieco niższy niż Tesla Model 3's 0,23. Model RWD, o dużym zasięgu, Ioniq 6 jest oceniany na 316 mil (~508 km), w porównaniu z Model 3 Long Range's 374 mil (~600 km).
Podczas gdy minimalistyczne wnętrze i eleganckie linie Tesli Model 3 wydają się strzelać do przyszłości motoryzacji, Ioniq 6 płynnie łączy futurystyczne i retro, aby stworzyć coś nieco bardziej praktycznego i interesującego do oglądania. Obłe, aerodynamiczne nadwozie Ioniqa 6 dobrze kontrastuje z kwadratowymi elementami rozrzuconymi po elementach oświetlenia, natomiast wnętrze jest czyste, ale wykorzystuje kombinację ekranu dotykowego, pokręteł na kierownicy i przycisków pojemnościowych, aby osiągnąć równowagę między praktycznością a minimalistyczną estetyką.
Podstawowy model Ioniq 6 z zasięgiem 360 mil (576 km) ma cenę wyjściową https://www.hyundaiusa.com/us/en/vehicles/ioniq-6/se 45.500 dolarów, a w przypadku wyższej wersji wyposażenia Limited zaczyna się od 52 600 USD.
2. Volkswagen ID.3 to kompaktowy hot hatch z napędem RWD
Volkswagen zdobył swoją reputację na rynku samochodowym w dużej mierze dzięki Golfowi hot hatche, który spełnia obietnicę przyjemnej jazdy na szczycie praktyczności, której można oczekiwać od hatchbacka. Volkswagen ID.3 uosabia ten sam etos praktycznych osiągów. Tylnonapędowy ID.3 może wyglądać trochę głupio z przodu, ale reszta projektu jest raczej urocza - coś w rodzaju mniej agresywnej modernizacji VW Polo, który jest tak popularny w Europie i na rynkach wschodzących.
VW ID.3 o mocy 206 KM jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia ( )z WLTP szacowany zasięg i komfort funkcje są największe różnice między trzema. Model ID.3 Business za 39 425 funtów (~49 000 złotych) zapewnia rozsądny zasięg 264 mil (~424 km) oraz listę wyposażenia standardowego, podczas gdy model Style za 42 560 funtów (~52 900 złotych) oferuje więcej funkcji, takich jak wyświetlacz head-up i fotele ergoActive, ale spada do 200 mil (~321 km) zasięgu. Top-of-the-line Tour trim stopniuje zasięg do 339 mil (545 km) i zawiera wszystkie dzwony i gwizdki za 47,470 £ (~59,000 USD). Dla porównania, Tesla Model 3 Long Range, z 374 mil (~600 km) zasięgu, pochodzi w £ 50,990 (~US$63,383).
ID.3 niestety nie jest dostępny w USA, więc jeśli chcesz mieć VW EV z napędem na tylne koła, będziesz musiał skierować wzrok w stronę US$38,995 VW ID.4 SUV zamiast.
3. Polestar 2 to przystępny cenowo fastback premium ze stylem
Polestar to spółka zależna Volvo zajmująca się produkcją pojazdów elektrycznych klasy premium o wysokich osiągach, w których nacisk kładzie się na wrażenia z jazdy. Model Polestar 2 to duży sedan z nadwoziem typu fastback, który dysponuje mocą 470 KM, dzięki czemu może osiągnąć prędkość 60 mph (102 km/h) w zaledwie 4,2 sekundy. Polestar odchodzi od miękkiego, organicznego wyglądu Tesli i innych producentów samochodów elektrycznych, wybierając futurystyczny, muskularny wygląd, który nawiązuje do korzeni firmy jako działu Volvo zajmującego się osiągami i wyścigami. Wrażenia z jazdy są odzwierciedleniem tego etosu, a recenzje wysoko oceniają go za wciągające, czułe wrażenia z jazdy
Polestar 2 jest także praktyczny - zasięg do 432 km (270 mil), w zależności od wersji wyposażenia. Wnętrze Polestar 2 nie jest tak tradycyjne i praktyczne, jak w Hyundai Ioniq 6, ale nie jest to też minimalistyczne piekło, w jakim żyje Tesla. Wiele przycisków w Polestar 2 zostało zastąpionych przez pojemnościowe powierzchnie sterujące, ale jest tu dużo miejsca, a system infotainment jest zasilany przez Android Automotive, tak jak powinny być wszystkie. Polestar 2 nie jest tani, z ceną wywoławczą 48 400 USD, ale należy do segmentu premium EV.
Ładowanie pojazdów elektrycznych na zewnątrz przy niesprzyjającej pogodzie jest wątpliwą decyzją, dlatego należy zaopatrzyć się w osłonę portu ładowarki, taką jak LZSTEC EV Charger Plug Cover, dostępną na stronie Amazon.