3 szybkie elektryczne motocykle terenowe, które są gotowe na podbój wszystkich terenów
1. Kuberg Freerider jest szczupłym, średnim, wartym swojej ceny urządzeniem
Freerider Kuberga to najpotężniejszy motocykl tej marki, o mocy szczytowej 14 kW i prędkości maksymalnej ograniczonej fabrycznie do 43 mph (lub 75 km/h). W przeciwieństwie do wielu innych platform, Kuberg Freerider pozwala na wiele dostosowań podczas zamawiania, z opcjami kół obejmującymi kombinacje 26"/24", 24"/24" i 20"/20". Nabywcy mogą zdecydować się na silnik o mocy 8 kW, 12 kW i 14 kW oraz opcje kontrolera. Cena Freeridera zaczyna się od 5 508 USD, a kończy na 7 140 USD
Opcje personalizacji Kuberga pozwalają zbudować rower dokładnie do tego, co chcesz robić. Jeśli chcesz średniej klasy maszynę uliczną, zdecyduj się na 20-calowe koła z krótszym 180 mm zawieszeniem RST i silnikiem o mocy 14 kW. Wybór większych kół sprawi, że rower będzie bardziej komfortowy dla wyższych jeźdźców i znacznie bardziej wydajny w terenie. Pojemność baterii zależy od tego, jaki pakiet silnika wybierzesz, ale Kuberg twierdzi, że do dwóch godzin jazdy mieszanej. To samo dotyczy wagi, która waha się od 40 do 44 kg (79 do 97 funtów), co jest w dużej mierze zasługą obręczy rowerowych i lekkich komponentów.
2. Cake Kalk OR i Kalk INK to zgrabne mini motorynki
Na stronie Cake Kalk OR i Cake Kalk INK to oba warianty tego samego roweru, ale Kalk INK jest nieco tańszy - 11 580 USD w porównaniu z 13 870 USD za OR. Oba rowery mają ten sam unikalny wygląd, moc szczytową 11 kW i prędkość maksymalną 56 mph (90 km/h). To, co się różni, to elementy zawieszenia. Podczas gdy Kalk OR posiada zawieszenie pneumatyczne i tylny amortyzator montowany na łączniku, Kalk INK pozbywa się łącznika i przechodzi na sprężynowe widelce z przodu, co zmniejsza nieco możliwości regulacji i możliwości. Zarówno OR, jak i INK wyposażone są w ten sam akumulator o pojemności 2,6 kWh, który zapewnia około trzech godzin jazdy.
Wybór komponentów Cake'a leży gdzieś pomiędzy motocyklem a rowerem, dzięki czemu całkowita waga wynosi około 169 funtów (77 kg) w przypadku INK i 152 funty (69 kg) w przypadku OR. Minimalistyczny, skandynawski design Cake Kalk jest prawdopodobnie jego największą zaletą i stanowi solidny przykład tego, jak interesująca może być platforma pojazdu elektrycznego dzięki prostocie komponentów.
Jeśli zamierzasz grać w brudzie, będziesz potrzebował dobrej pary rękawic MX, takich jak rękawice Troy Lee Designs Scout Gambit, dostępne na Amazon.
3. KTM Freeride E-XC to pełnowymiarowe e-moto
Freeride E-XC firmy KTM to pełnowymiarowy elektryczny motocykl z silnikiem, który wytwarza 18 kW mocy szczytowej. To mniej więcej tyle samo, co czterosuwowy 125 cm3. Największą różnicą jest jednak to, że E-XC wytwarza moment obrotowy o wartości 31 ft.-lbs (42 nm). Jak na motocykl, który waży skromne 245 lbs (111 kg), natychmiastowa moc i elektryczny moment obrotowy będą nieocenione. W porównaniu z naprawdę lekkimi motocyklami, takimi jak 14-kW Kuberg Freerider, KTM oferuje znacznie solidniejszą ramę motocykla i komponenty zawieszenia, co czyni go lepszym wyborem na mocniejsze uderzenia.
KTM ocenia 3,9-kWh baterię Freeride E-XC na trzy godziny jazdy, ale to będzie się znacznie różnić w zależności od wszystkiego, od pogody do tempa i terenu.
W typowy dla KTM sposób, Freeride E-XC kosztuje 11 299 dolarów.