Notebookcheck Logo

360p do 1080p z DLSS 4: Marvel's Spider-Man 2 PC osiąga 90 FPS z GPU Nvidia RTX 4060

Nvidia RTX 4060 taktuje 90 FPS w Spider-Man 2 upscalowanym do 1080p z 360p przy użyciu DLSS 4. (Źródło obrazu: Steam, edytowane)
Nvidia RTX 4060 taktuje 90 FPS w Spider-Man 2 upscalowanym do 1080p z 360p przy użyciu DLSS 4. (Źródło obrazu: Steam, edytowane)
Pomimo wszystkich kontrowersji związanych z DLSS 4, w szczególności generowaniem wielu klatek i skalowaniem w górę, nie można zaprzeczyć, że urządzenia przenośne o ograniczonej mocy obliczeniowej znacznie skorzystają z takich technologii. Niedawno opublikowany materiał wideo pokazuje właśnie to, wykorzystując kartę GeForce RTX 4060 do przekroczenia bariery 90 FPS w grze Spider-Man 2 w rozdzielczości 1080p z 360p z przyzwoitą grywalnością.
Gaming GPU Nvidia

Po dość długim oczekiwaniu, Marvel's Spider-Man 2 w końcu ujrzał światło dzienne na PC, aczkolwiek w związku z powszechnymi skargami dotyczącymi spadków liczby klatek na sekundę, zawieszania się gry i innych usterek. Niemniej jednak, gra ma stosunkowo skromne wymagania systemowe i działa przyzwoicie dobrze na starszym sprzęcie przy niskich ustawieniach. RandomGamingHD próbował sprawdzić, o ile lepiej DLSS 4 może poprawić wrażenia z gry, a wyniki wydają się w większości pozytywne.

Przy DLSS 4 ustawionym na "maksymalną wydajność" i rozdzielczości bazowej ustawionej na 360p, przeskalowanej do 1080p, karta graficzna Nvidia RTX 4060 (obecnie 305 USD na Amazon) wraz z procesorem Intel i7 12700F zdołała osiągnąć bardzo przyzwoite 90+ FPS przy maksymalnych ustawieniach - oczywiście bez ray tracingu. Po włączeniu ray tracingu, średnia liczba klatek na sekundę spadła do niskich lat 50-tych, co nie jest świetnym wynikiem, ale dalekim od niegrywalności, choć 1% na poziomie 27 FPS wydawał się dość niepokojący.

Ustawienia maksymalne, RT wyłączony, DLSS 4 "Ultra Performance": 90 FPS z RTX 4060. (Źródło obrazu: RandomGamingHD)
Ustawienia maksymalne, RT wyłączony, DLSS 4 "Ultra Performance": 90 FPS z RTX 4060. (Źródło obrazu: RandomGamingHD)

Oczywiście musimy jeszcze odnieść się do najważniejszego czynnika - jakości obrazu. O dziwo, oprawa wizualna była w większości przypadków nieszkodliwa, choć drobne artefakty i okazjonalne czkawki graficzne nie były rzadkością. Ogólnie rzecz biorąc, wrażenia z gry w DLSS 4 były bardzo przyjemne pomimo podstawowej rozdzielczości 360p, przynajmniej według standardów RandomGamingHD. Proszę zauważyć, że RTX 4060 ma marne 8 GB pamięci VRAM, a procesory graficzne AMD z podobną ilością pamięci VRAM prawdopodobnie będą miały znacznie gorsze wrażenia, ponieważ AMD i Nvidia stosują różne metody wykorzystania pamięci VRAM.

Co ciekawe, jak zauważa Wccftech, maluje to obiecujący obraz nadchodzącego Nintendo Switch 2. Konsola bez wątpienia będzie daleka od potęgi, a DLSS z pewnością pomoże znacznie poprawić wrażenia. Co więcej, obawy dotyczące jakości obrazu powinny w większości zniknąć, biorąc pod uwagę mały wyświetlacz Switch 2, chociaż wrażenia z dokowania będą dyskusyjne. Plotka Tegra T239, która ma zasilać Switch 2, ma procesor graficzny Ampere o niezwykle skromnej wydajności 3,1 TFLOPS, więc każda pomoc w skalowaniu obrazu jest z pewnością mile widziana.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 02 > 360p do 1080p z DLSS 4: Marvel's Spider-Man 2 PC osiąga 90 FPS z GPU Nvidia RTX 4060
Sambit Saha, 2025-02- 3 (Update: 2025-02- 3)