49% przychodów z gier w 2024 r. pochodzi z urządzeń mobilnych, ujawnia nowy raport
Według raportu Newzoo, globalny rynek gier jest na dobrej drodze do wygenerowania przychodów w wysokości 187,7 mld USD w 2024 r., co oznacza wzrost o 2,1% rok do roku. Ten trend wzrostowy był obserwowany również w poprzednich kilku latach i podkreśla ogromny potencjał branży. Przewiduje się, że do 2027 roku wartość ta osiągnie 213,3 mld USD.
Gry mobilne są wiodącym segmentem, generując 92,6 mld USD i odpowiadając za 49% całkowitych przychodów z rynku, co stanowi wzrost o 3% od 2023 roku. Z kolei gry konsolowe stanowią 28% rynku, czyli 51,9 mld USD i oczekuje się, że odnotują 1% spadek przychodów. W raporcie zauważono, że "po dwóch wolniejszych latach dla konsol, oczekuje się, że wzrost powróci z hukiem w 2025 roku".
Segment gier na PC również rośnie, przewiduje się, że wzrośnie o 4% i będzie stanowił 23% całkowitych przychodów z rynku. Analiza podkreśla, że
Popularne tytuły wydane niedawno na konsole i PC napędzają przewidywany wzrost, podczas gdy zmiany w polityce prywatności urządzeń mobilnych stanowiły przeszkodę dla gatunków zwykle zależnych od reklam w celu pozyskania użytkowników.
Według Newzoo, trzy najlepsze gry pod względem skumulowanych przychodów w trzecim kwartale 2024 roku to tytuły konsolowe: EA Sports College Football 25, EA Sports FC 25 i Fortnite.
Ten wzrost przychodów jest zgodny ze wzrostem liczby graczy na całym świecie, która według prognoz osiągnie 3,42 miliarda w 2024 roku, co stanowi wzrost o 4,5% rok do roku, w dużej mierze napędzany wzrostem liczby gier na PC.
Źródło(a)
Newzoo (w języku angielskim)