Notebookcheck Logo

A18 Pro testowany w Assassin's Creed Mirage, Death Stranding i Resident Evil 4: solidna poprawa wydajności przy niższych temperaturach

AppleiPhone 16 Pro Max to prawdziwa gamingowa bestia. (Źródło obrazu: TechDroider)
AppleiPhone 16 Pro Max to prawdziwa gamingowa bestia. (Źródło obrazu: TechDroider)
Apple a18 Pro oferuje znaczny wzrost wydajności i efektywności w porównaniu do swojego poprzednika. Podczas gdy ulepszenia w testach syntetycznych są znaczące, rzeczywista wydajność w grach może być zupełnie inną historią.
Apple ARM Gaming iPhone Smartphone

Appleniedawno wprowadzony na rynek iPhone 16 Pro Max jest wyposażony w najpotężniejszy jak dotąd SoC firmy - A18 Pro. Chip pozycjonuje się jako silny konkurent w segmencie high-endowych układów SoC dla smartfonów, znacznie przewyższając swoją klasę wagową w jednordzeniowych testach porównawczych, będąc jednocześnie znacznie bardziej wydajnym niż konkurencja.

W najnowszym filmie na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=hp0dZEXZ_7I mrMacRight przedstawiającym możliwości A18 Pro w grach, dokonano szczegółowego porównania z jego poprzednikiem, modelem A17 Pro-zasilany iPhone 15 Prow kilku głośnych tytułach gier. Lista obejmowała Assasin's Creed Mirage, Death Stranding i Resident Evil 4. Oprócz surowej wydajności, testy obejmowały mnóstwo innych atrybutów, w tym stabilność liczby klatek na sekundę, wydajność termiczną i wykorzystanie pamięci RAM.

Zaczynając od Assassin's Creed Mirage firmy Ubisoft, iPhone 16 Pro zasilany przez A18 Pro utrzymywał idealnie grywalne 30 FPS przy wysokich ustawieniach graficznych, jednocześnie cierpiąc z powodu minimalnych spadków klatek - jest to znaczna poprawa w stosunku do swojego poprzednika, który miał spory udział w zmaganiach ze stabilnością w stosunkowo intensywnych scenach. Jak wskazuje Metal HUD, gra wykorzystywała aż 5,3 GB pamięci, podczas gdy sam iPhone oscylował wokół 44,3 C - ponad 5 stopni chłodniej niż 15 Pro.

Następny w kolejce był Death Stranding, gdzie trend się utrzymał. IPhone 16 Pro był nie tylko wydajniejszy, ale także chłodniejszy niż jego poprzednik. Po zmodyfikowaniu do limitu 60 FPS przy niskich ustawieniach graficznych, iPhone 16 Pro osiągnął nawet 40 FPS, z okazjonalnymi spadkami w bardziej wymagających sekwencjach. Najwyraźniej przeprojektowane i ulepszone rozwiązanie termiczne Apple działa zgodnie z przeznaczeniem, z prawdziwą poprawą wydajności.

A18 Pro był znacznie bardziej stabilny w porównaniu do swojego poprzednika w prawie każdej testowanej grze. (Źródło obrazu: MrMacRight)
A18 Pro był znacznie bardziej stabilny w porównaniu do swojego poprzednika w prawie każdej testowanej grze. (Źródło obrazu: MrMacRight)

Niewiele trzeba mówić o Resident Evil 4ponieważ iPhone 16 Pro utrzymuje tendencję do doskonałej wydajności przy niższych temperaturach. Jednak w Resident Evil Village sprawy zaczynają iść nieco w bok. Zarówno iPhone 16 Pro, jak i 15 Pro uległy awarii, gdy zużycie pamięci przekroczyło 6 GB, co wskazuje na potrzebę wyższych konfiguracji pamięci w przyszłych wariantach. Pomimo tego, iPhone 16 Pro przewyższał swojego poprzednika nawet o 10 FPS, choć oba flagowce w końcu osiągnęły swoje pułapy termiczne.

W Obcy: Izolacjaktóre zostało niedawno zoptymalizowane pod kątem API Metal 3, iPhone 16 Pro Max zdołał utrzymać przyzwoite 60 FPS w większości scen, a wykorzystanie pamięci nigdy nie przekroczyło 2 GB. Wreckfest od HandyGames był podobną historią, z A18 Pro zarządzającym stałym 60 FPS przy maksymalnych ustawieniach. Gra wymagała tylko 1,5 GB pamięci, a temperatura utrzymywała się na poziomie 37,6 C.

Proszę kupić iPada Pro OLED z ekranem M4 na Amazon.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > A18 Pro testowany w Assassin's Creed Mirage, Death Stranding i Resident Evil 4: solidna poprawa wydajności przy niższych temperaturach
Sambit Saha, 2024-10- 6 (Update: 2024-10- 6)