Notebookcheck Logo

AMD FSR 4 i RX 9070 powinny korzystać z kompatybilności ze wszystkimi grami FSR 3.1

Logo AMD FSR (źródło obrazu: AMD)
Logo AMD FSR (źródło obrazu: AMD)
FSR 4 to najnowsza technologia skalowania AMD, maksymalizująca liczbę klatek na sekundę przy mniejszym opóźnieniu i artefaktach. W momencie premiery w marcu, gracze będą potrzebować procesora graficznego z serii Radeon RX 9000, aby skorzystać z tej funkcji. W jaki sposób aktualizacja gier FSR 3.1 do FSR 4 może być tak prostym procesem?
AMD Gaming GPU Leaks / Rumors Radeon

Niedawno gracze dowiedzieli się, że Radeon RX 9070 i RX 9070 XT pojawią się dopiero w marcu. Jednak fani kart graficznych AMD mogą spodziewać się przynajmniej FSR 4 będzie działać z obecnie obsługiwanymi grami FSR 3.1. FSR 4 to najnowsza funkcja upscalingu AMD oparta na sztucznej inteligencji, która zwiększa liczbę klatek na sekundę bez utraty jakości obrazu. Kepler_L2który jest jednym z najbardziej wiarygodnych informatorów na temat GPU, potwierdził, że aktualizacja powinna być bezbolesna dla AMD i użytkowników końcowych.

W przeciwieństwie do FSR 3.1, FSR 4 będzie ograniczony do procesorów graficznych AMD wykorzystujących architekturę RDNA 4. Oznacza to, że gracze muszą poczekać na serię RX 9000, aby zobaczyć najnowszą technologię skalowania w akcji. Mimo to, PCGamingWiki wymienia dziesiątki tytułów obsługujących FSR 3.1, które mogłyby skorzystać na prostych aktualizacjach. Kepler_L2 twierdzi, że proces ten obejmuje niewiele więcej niż zastąpienie starszego pliku sterownika AMD nową biblioteką DLL FSR 4.

Kepler_L2 AMD FSR 4 X post (źródło obrazu: X)
Kepler_L2 AMD FSR 4 X post (źródło obrazu: X)
Slajd AMD FSR 4 CES 2025 (źródło obrazu: AMD)
Slajd AMD FSR 4 CES 2025 (źródło obrazu: AMD)

Pomysł, że FSR 4 będzie bazował na FSR 3.1 nie jest zaskakujący, biorąc pod uwagę prezentację AMD na CES 2025. W porównaniu do DLSS 4 firmy Nvidia szczegóły dotyczące wpływu FSR 4 na wydajność w grach były bardziej ograniczone. Mimo to, ulepszony upscaler będzie działał w tandemie z generowaniem klatek, aby podnieść liczbę klatek na sekundę. Ponadto AMD Anti-LAG 2 powinien zmniejszyć opóźnienia, które często są produktem ubocznym skalowania w górę. W dolnej części slajdu z podglądem CES producent wspomniał również, że FSR 4 wymaga, aby gry miały już zaimplementowany FSR 3.1.

Zaskakujące Opóźnienie serii RX 9000 daje AMD więcej czasu na optymalizację gier. Ostatnio popularne tytuły, takie jak The Last of Us Part 1, zostały załatane pod kątem obsługi FSR 3.1. Niektórzy gracze sceptycznie podchodzą do faktu, że FSR 4 będzie generacyjnym skokiem w skalowaniu do wyższej rozdzielczości, więc cena i surowa wydajność nowych procesorów graficznych AMD będą kluczowe.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > AMD FSR 4 i RX 9070 powinny korzystać z kompatybilności ze wszystkimi grami FSR 3.1
Adam Corsetti, 2025-01-26 (Update: 2025-01-27)