AMD Radeon 780M, RX 6000 i RX 7000 będą miały lepszą wydajność w grach dzięki technologii Fluid Motion Frame Generation
Wraz z DLSS 3.0 Frame Generation, od października 2022 roku Nvidia oferuje opcję przetwarzania co drugiej pojedynczej klatki przez sztuczną inteligencję, aby idealnie osiągnąć dwukrotnie wyższą liczbę klatek na sekundę (w najlepszych scenariuszach). Haczyk: Aby wykorzystać DLSS 3.0 Frame Generation, wymagana jest nie tylko kompatybilna karta graficzna GeForce RTX 4000, ale technologia ta działa również tylko w wybranych grach, które wyraźnie obsługują tę funkcję.
W przypadku FSR 3 Frame Generation, AMD oferuje również alternatywę, która również działa tylko w wybranych grach. Zmieni się to wraz z aktualizacją sterowników od 24 stycznia, ponieważ AMD Fluid Motion Frames (AFMF) można aktywować bezpośrednio w oprogramowaniu AMD: Adrenalin Edition, a następnie wykorzystać w dowolnej grze opartej na DirectX 11 lub DirectX 12, czyli niemal każdej grze z ostatnich lat. W momencie premiery funkcja ta będzie dostępna na wszystkich kartach graficznych AMD Radeon RX 6000 i Radeon RX 7000, a także na iGPU z serii Radeon 700M, dzięki czemu z AFMF skorzystają również gamingowe handheldy.
Fluid Motion Frame Generation można połączyć z Radeon Super Resolution (RSR), aby uzyskać wzrost wydajności podobny do FidelityFX Super Resolution 3.0. Jak pokazuje wideo AMD (osadzone poniżej), skutecznie zwiększa to ponad trzykrotnie liczbę klatek na sekundę w grach. Frame Generation może jednak prowadzić do nieco większego opóźnienia wejściowego, więc AMD zaleca korzystanie z tej funkcji tylko wtedy, gdy gra osiąga liczbę klatek na sekundę co najmniej 60 fps bez AFMF.