W najnowszej wojnie AMD i Nvidii o dominację w grach AI AMD potwierdza, że Fluid Motion Frames 2.1 jest w fazie rozwoju. Jedynym potwierdzonym szczegółem dotyczącym AFMF 2.1 jest to, że będzie on miał na celu poprawę jakości w stosunku do AFMF 2.0, który został wprowadzony w październiku ubiegłego roku.
Według VideoCardzaMD wkrótce wprowadzi AFMF 2.1 w aktualizacji stosu oprogramowania HYPR-RX w ramach pakietu sterowników AMD Software: Adrenaline Edition. AFMF 2.0 był znaczącą aktualizacją, choć później został ponownie prześcignięty przez Smooth Motion Nvidii, ponieważ gracze często narzekali na artefakty i jakość obrazu z Fluid Motion Frames.
Wygląda również na to, że AMD Fluid Motion Frames 2.1 nie będzie mieć żadnych nowych wymagań sprzętowych, co powinno sprawić, że będzie to realna opcja do zwiększenia płynności ruchu na procesorach AMD Ryzen poprzedniej generacji, takich jak te w gamingowych handheldach, takich jak Asus ROG Ally X(obecnie 799,99 USD w Best Buy)
Technologia generowania klatek na poziomie sterownika służy jako alternatywa dla technologii takich jak AMD FSR 3 i technologia DLSS Nvidii, z których obie wymagają specjalnego sprzętu AI i implementacji specyficznych dla gier. Z drugiej strony AFMF może pomóc w wygładzaniu ruchu, nawet jeśli gra została już dawno porzucona przez jej twórców, o ile działa na Vulkan, DirectX 11 lub 12 lub OpenGL.
AMD nie ogłosiło jeszcze, kiedy zaktualizowany FMF 2.1 zostanie uruchomiony, ale prawdopodobnie pojawi się w okolicach premiery Procesorów graficznych z serii AMD Radeon RX 9070.
Źródło(a)
AMD za pośrednictwem VideoCardz