Notebookcheck Logo

Abarth 500e (2023) reprezentuje przejście na energię elektryczną ocenianą na podstawie benzynowych obrotów i trzech trybów jazdy

Skorpion, zelektryfikowany. (Źródło: Abarth)
Skorpion, zelektryfikowany. (Źródło: Abarth)
Abarth poszedł w pełni w stronę elektryczności z najnowszą wersją swojego klasycznego 500e. Mimo to, należąca do Fiata marka zapewnia, że nowy, zasilany bateriami 2-drzwiowy samochód bije na głowę swój najbliższy, zasilany gazem odpowiednik w niektórych obszarach wydajności i przyspieszenia. Nowy 500e jest również oceniany pod kątem szybkiego ładowania, funkcji zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS) oraz motywu "Scorpionissima" w swoim projekcie.
E-Mobility Launch Software Touchscreen AI

Na stronie Fiat-grupa motoryzacyjna powiązana z Fiatem Abarth może istnieć od 1949 roku; jednak zajęło jej to aż do 2022 roku, aby przejść na elektryczny z jej najnowszym wzięciem w postaci 500e. Nowy samochód ma być jeszcze szybszy i bardziej zabawny dzięki zastosowaniu silnika o mocy 113,7 kW silnik.

Jego moc 155 koni mechanicznych ma pokonać porównywalny, choć napędzany gazem, 695 w różnych warunkach i sytuacjach drogowych; na przykład, ma zająć 1 sekundę mniej aby przejść z 60 do 100 kilometrów na godzinę (km/h, czyli ~37-62 mil na godzinę (mph)), a tym samym pokonać 695 na torze Misto Alfa Handling Track o ponad sekundę.

Potem znowu, Abarth nigdy do końca nie podaje jawnego czasu 0-100km/h dla nowego 500e podczas jego debiutu. Ponadto, jego stosunkowo mały 42kWh bateria do utrzymania jego "najbardziej responsywne i ekscytujące" doświadczenie jazdy. Może ładować do 80% w 35 minut, choć - tak długo, jak właściciel ma dostęp do źródła 85kW szybkiego ładowania.

Mimo to, Abarth przygotował elektryczną 500e pierwszej generacji do obsługi 3 trybów jazdy: "Tourismo", który ogranicza moc do 100kW i moment obrotowy do 220Nm zamiast maksymalnego 235Nm dla potencjalnie łagodniejszego przyspieszenia z poprawioną wydajnością; tryb "Scorpion Street ", w którym technika jednego pedału skutkuje hamowaniem regeneracyjnym przy zwalnianiu, oraz "odblokowany" tryb Scorpion Track.

Abarth wyposażył swój inauguracyjny e-samochód w inteligentny system Uconnect smart systemz 10,25-calowym ekranem dotykowym radia, który obsługuje również Android Auto i Apple CarPlay. Pojazd posiada również ADAS który obejmuje utrzymywanie pasa ruchu; tempomat; alarm o awaryjnym autohamowaniu dla rowerzystów i pieszych oraz śledzenie świateł drogowych.

Grupa zapewniła również, że ten 500e wyraża swoje "DNA" dzięki zaktualizowanej konstrukcji z różnymi "agresywnymi" listwami,"sygnaturowymi" reflektorami LED i logo na całej powierzchni Alcantara-wykończonej Alcantarą

Wszystkie te elementy znajdują się w "premierowej"edycji samochodu, nazwanej odpowiednio Scorpionissima, która będzie dostępna w wersji cabrio lub hatchback oraz w kolorach Acid Green lub Poison Blue.

Abarth nie wspomniał, ile będzie kosztować 500e Scorpionissimaczłonkowie"społeczności" otrzymają ekskluzywną szansę, aby się o tym przekonać, ponieważ mają dostęp do pierwszego miesiąca okresu wstępnej rezerwacji w Europie.

Kupić do 50A/240V Autel MaxiCharger Home Electric Vehicle Charger na Amazon

Nowy Abarth 500e w kolorze Acid Green. (Źródło: Abarth)
Nowy Abarth 500e w kolorze Acid Green. (Źródło: Abarth)

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2022 11 > Abarth 500e (2023) reprezentuje przejście na energię elektryczną ocenianą na podstawie benzynowych obrotów i trzech trybów jazdy
Deirdre O'Donnell, 2022-11-26 (Update: 2022-11-26)