Notebookcheck Logo

Administracja Bidena popiera standard ładowania Tesli, VW w końcu przyjmuje NACS, a Ford uzyskuje wczesny dostęp do doładowania Supercharger

SAE ustandaryzowała system ładowania Tesla NACS (zdjęcie: Tesla)
SAE ustandaryzowała system ładowania Tesla NACS (zdjęcie: Tesla)
Teraz, gdy VW ustąpił i przyjął złącze NACS Tesli dla swoich pojazdów elektrycznych w przyszłości, a SAE zatwierdziło je jako de facto globalny standard, nic nie stoi na przeszkodzie. Nawet administracja prezydenta Bidena stoi teraz za nim.
E-Mobility

Biały Dom z zadowoleniem przyjął wiadomość, że SAE (dawne Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) oficjalnie skodyfikowało północnoamerykański standard ładowania Tesli (NACS) jako złącze J3400.

Po tym, jak Tesla udostępniła swój system ładowania NACS, organ normalizacyjny SAE przyjął jego dokumentację do przeglądu w czerwcu, a teraz zatwierdził ją do globalnego użytku przez wszystkich jako nową wtyczkę J3400 do ładowania pojazdów elektrycznych.

"Standaryzacja NACS jako J3400 gwarantuje, że każdy dostawca lub producent będzie mógł używać, produkować lub wdrażać złącze J3400 w pojazdach elektrycznych (EV) i na stacjach ładowania w całej Ameryce Północnej" - cieszy się https://driveelectric.gov/charging-connector federalne Wspólne Biuro Energii i Transportu.

Volkswagen przyjmuje system ładowania NACS firmy Tesla

Oficjalna wiadomość o standaryzacji NACS nadeszła w samą porę, ponieważ jedyny wstrzymujący się wśród głównych producentów samochodów - Volkswagen - ogłosił, że przyjmie port i złącze ładowania NACS Tesli dla swoich przyszłych pojazdów elektrycznych, w tym tych produkowanych przez Porsche i Audi.

Volkswagen, Audi, Porsche i Scout Motors ogłosiły dziś planowane wdrożenie North American Charging Standard (NACS) dla przyszłych produktów w regionie Ameryki Północnej, począwszy od 2025 roku. Aby umożliwić obecnym klientom posiadającym port ładowania Combined Charging System (CCS) dostęp do sieci Tesla Supercharger - co znacznie rozszerzyłoby wybór dostawców usług ładowania - marki badają rozwiązania adapterów dla istniejących pojazdów. Może to potencjalnie rozszerzyć dostęp klientów do ładowania do ponad 15 000 Superchargerów. Jest to dodatek do ponad 3800 punktów szybkiego ładowania prądem stałym, które są obecnie obsługiwane przez Electrify America i Electrify Canada. Electrify America ogłosiła już, że będzie pracować nad oferowaniem złącza NACS na stacjach ładowania do 2025 r. w Ameryce Północnej, a także nadal wspierać CCS.

Od kiedy Toyotatoyota, GM, Ford i wiele innych już w to weszło, NACS Tesli wydaje się szybko stawać de facto standardem ładowania pojazdów elektrycznych w przyszłości.

Ford i GM EV będą korzystać z doładowań Tesli od lutego

Jenny Pretare, kierownik projektu infrastruktury ładowania Tesli, potwierdza nawet w poniższym filmie, że pojazdy elektryczne Forda, takie jak F-150 Lightning, lub General Motors, będą mogły podłączyć się do Superchargers Tesli już w lutym.

Większość producentów samochodów wyznaczyła ramy czasowe przejścia z CCS na NACS na 2025 r., ale GM i Ford, jako pierwsi użytkownicy standardu ładowania Tesli, najwyraźniej skorzystają z niego przed wszystkimi, prawdopodobnie dzięki pewnego rodzaju adapterowi, który według zapowiedzi będą dystrybuować.

Rząd już nakazuje interoperacyjność standardów NACS i CSS na stacjach ładowania zbudowanych ze środków publicznych, ponieważ jeszcze przez wiele lat po drogach będą jeździć miliony samochodów wyposażonych w CCS. Dla Tesli pieczęć zatwierdzenia SAE oznacza teraz, że jej sieć Supercharger mogła już wyprzedzić w globalnym wyścigu systemów ładowania pojazdów elektrycznych.

Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon

Źródło(a)

Porsche, SAE przez ABC, Tesla przez Electrek

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > Administracja Bidena popiera standard ładowania Tesli, VW w końcu przyjmuje NACS, a Ford uzyskuje wczesny dostęp do doładowania Supercharger
Daniel Zlatev, 2023-12-21 (Update: 2024-08-15)