Akcelerowany przez SI ray tracing: Neuronowe buforowanie promieniowania Nvidii w czasie rzeczywistym do śledzenia ścieżek może wkrótce zadebiutować w Cyberpunk 2077
Rdzenie Tensor firmy Nvidia, które działają jak małe sieci neuronowe, znajdują obecnie wiele zastosowań wraz z pojawieniem się generatywnej sztucznej inteligencji. Oprócz oferowania przyzwoitej wydajności w lokalnych implementacjach zamiany tekstu na obraz i, ostatnio, text-to-video rozwiązania, rdzenie Tensor udowodniły swoją biegłość w wysokiej jakości modelach skalowania obrazu w czasie rzeczywistym, takich jak DLSS i generowanie ramek. Istnieją jednak inne sposoby wykorzystania rdzeni Tensor w grach. Jeden z takich przypadków użycia został zademonstrowany dwa lata temu przez Nvidię w artykule badawczym szczegółowo opisującym neuronowe buforowanie promieniowania w czasie rzeczywistym dla śledzenia ścieżek (NRC), które zasadniczo zapewnia mniej obciążający i bardziej precyzyjny sposób wyświetlania odbić promieni w grach. Według CapFrameX, metoda NRC ma zostać wkrótce zaimplementowana w grze Cyberpunk 2077 w nadchodzącym dodatku DLC DLC Phantom Liberty które ukaże się w czerwcu tego roku.
Cyberpunk 2077 obsługuje już śledzenie ścieżek w najnowszej aktualizacji. Jednak funkcja ta drastycznie obniża wydajność na dowolnej z kart graficznych RTX 30 lub 40 kartach graficznych. Na szczęście DLSS może pomóc odzyskać część utraconych klatek na sekundę. CD Projekt Red zdaje się przekształcać Cyberpunk 2077 w technologiczną wizytówkę Nvidii, ponieważ firma rzekomo planuje teraz jeszcze bardziej poprawić jakość śledzenia ścieżki dzięki wprowadzeniu neuronowej metody buforowania promieniowania.
W artykule badawczym z 2021 roku Nvidia wyjaśnia, że NRC jest zoptymalizowany pod kątem w pełni dynamicznych scen, ale nie opiera się na technikach wstępnego uczenia i wnioskowania w celu uogólnienia odbić światła od powierzchni. Zamiast tego NRC osiąga uogólnienie poprzez adaptację, trenując model w czasie rzeczywistym podczas renderowania. Ta technika samouczenia jest podobna do starszych algorytmów radiosity. Chociaż może to skutecznie zwiększyć liczbę klatek na sekundę i wierność wizualną, a także zwolnić pamięć VRAM, ma to jednak niewielką wadę. Czas renderowania każdej klatki wydłużyłby się o 2,6 ms dla rozdzielczości FHD i prawdopodobnie o ponad 3 ms dla 4K. Przypuszczalnie nadal można to połączyć z generowaniem klatek.
Kup kartę graficzną MSI Ventus 3X OC GeForce RTX 4080 na Amazon