Aktualizacja Lucid Air OTA uruchamia ładowanie V2V, przewyższając pod względem mocy wszystkie inne urządzenia oprócz 11 kW Cupra Born
Być może jedną z największych korzyści przejścia na pojazdy definiowane programowo (SDV), które towarzyszy rewolucji pojazdów elektrycznych, jest możliwość dodawania funkcji i dostosowywania wrażeń kierowcy. Podczas gdy niektóre marki, takie jak Audi, BMW i Teslawykorzystały tę funkcjonalność, aby sprzedać swoim konsumentom dodatkowe funkcje, inne, takie jak Rivianwykorzystały aktualizacje OTA w bardziej wielkoduszny sposób.
W tym tygodniu firma Lucid ogłosiła, że wprowadza funkcję ładowania RangeXchange vehicle-to-vehicle (V2V), która według firmy jest w stanie dostarczyć imponujące 9,6 kW mocy do innych pojazdów elektrycznych za pośrednictwem adaptera RangeXchange. Jest to mniej więcej taka sama moc wyjściowa, jak w przypadku wielu domowych ładowarek AC poziomu 2, a Lucid twierdzi, że funkcja ta może zapewnić od 24 do 40 mil na godzinę podczas ładowania pojazdu elektrycznego.
Lucid zachwala również dwukierunkowy sprzęt do ładowania Wunderbox jako zdolny do obsługi funkcji V2L i V2G, które może wprowadzić na późniejszym etapie.
Biorąc pod uwagę, że obecne pojazdy Lucid Air mają do 118 kWh pojemności akumulatora, jest to prawdopodobnie najbardziej odpowiedni pojazd elektryczny do ładowania V2V, choć z pewnością nie jest to jedyny pojazd zdolny do wytwarzania znacznych ilości energii.
Inne marki pojazdów elektrycznych, takie jak Hyundai, Kiai Volkswagen oferują ładowanie od pojazdu do pojazdu, które teoretycznie może być wykorzystywane do ładowania innych pojazdów elektrycznych. Jednak jedynymi pojazdami elektrycznymi dostępnymi obecnie na rynku, które mogą dorównać mocy wyjściowej Lucid Air wynoszącej 9,6 kW, są Ford F-150 Lightning z systemem On Board Power i Cupra Born EV, który może dostarczyć 11 kW mocy dzięki funkcji V2L.