Długo po premierze w październiku 2023 roku, Cities : Skylines 2 nie zadowoliło jeszcze większości fanów serii o budowaniu metropolii. Słaba wydajność, płytka rozgrywka i brakujące funkcje sprawiły, że wielu graczy pozostało przy poprzedniczce. Dziś Paradox Interactive opublikował kolejną zniechęcającą aktualizację na swoim oficjalnym forum. Cities: Skylines 2 na PS5 i Xbox Series X nie powinno ukazać się wcześniej niż latem. Ponadto, twórcy wciąż nie podali konkretnej daty udostępnienia edytora zasobów.
Cities : Skylines 2 na konsolach miało zadebiutować w październiku 2024 roku. Jednak po tym, jak wersja na PC spotkała się z negatywnym przyjęciem, Paradox skupił się na rozwiązaniu tych obaw. Pomimo pewnych ulepszeń, kreator miast nadal obciąża nawet wydajne komputery do gier. Deweloperom trudno było zoptymalizować grę na tyle, aby działała płynnie na PS5 lub Xbox Series X.
Przenoszenie złożonych gier strategicznych i symulacyjnych na konsole często stanowi wyzwanie. Nie tylko pochłaniają one mnóstwo zasobów, ale też te same elementy sterujące i interfejsy nie zawsze działają na wielu platformach. Civilization 7 to niedawny przykład interfejsu użytkownika, który nie zadowala graczy PC i konsolowych. Biorąc pod uwagę powolne postępy Cities: Skylines 2, niektórzy gracze są sceptyczni co do tego, czy gra w ogóle trafi na konsole.
Kolejnym rozczarowaniem dla Cities: Skylines 2 jest długo oczekiwany edytor zasobów. Paradox obecnie oddziela go od silnika Unity Engine, aby usprawnić działanie narzędzia. Podczas gdy Cities: Skylines 2 modów istnieją, unikalne budynki i obiekty mogą nie działać, gdy oficjalny edytor będzie gotowy.
Bardziej kompletna gra pod wieloma względami, Cities: Skylines może pochwalić się taką samą lub wyższą liczbą graczy Steam jak jej sequel. Tytuł posiada również kilka wersji konsolowych, które oferują przyzwoite wrażenia symulacyjne. Najnowsza aktualizacja Cities: Skylines 2 nie zachęci wielu graczy do aktualizacji.