Aktualizacja oprogramowania sprawia, że popularny smartfon Samsung Galaxy staje się bezużyteczny, pozostawiając klientów z potencjalnie wysokimi rachunkami za naprawę
Jak to często bywa w przypadku raportów użytkowników na temat błędów, należy również zachować pewną ostrożność podczas analizy obecnego problemu z Samsung S22 do One UI 6.1 - przynajmniej na razie. Wciąż nie jest jasne, jak powszechny jest problem opisywany przez użytkowników, a także nie jest jasne, czy Samsung zażąda od użytkowników zapłaty we wszystkich przypadkach, ale można zdecydowanie założyć, że użytkownicy, którzy napotykają na poważne problemy lub z tym, co uważają za nieodpowiednie wsparcie, prawdopodobnie wypowiedzą się w Internecie. Oficjalne oświadczenie Samsunga wciąż czeka na ogłoszenie.
Użytkownicy na forum wsparcia Samsunga https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-series/s22-ultra-boot-loop-issues-after-6-1-ui-firmware-update/td-p/11139835/page/4opisują między innymi, jak ich smartfony S22 doświadczyły ogromnych problemów po aktualizacji do One UI 6.1, która została wprowadzona we wrześniu. W szczególności mówi się, że wyświetlacz jest szarpany w niektórych przypadkach, ale niektóre inne smartfony, których to dotyczy, po prostu nie nadają się już do użytku. Według doniesień użytkowników, modele te są praktycznie uwięzione w pętli rozruchowej. Przynajmniej jeden użytkownik twierdzi, że sam naprawił ten problem, ale wydaje się, że jest to wyjątek.
Raporty szczegółowo opisują również zakres, w jakim Samsung radzi sobie z problemem. Według doniesień od użytkowników z tym samym problemem, Samsung twierdzi, że płyta główna jest wadliwa i że odpowiednie naprawy muszą być opłacone przez właściciela, ponieważ S22 nie jest już objęty gwarancją. Mówi się o bardzo wysokich kosztach naprawy wynoszących równowartość około 480 dolarów w Indiach i ponad 600 dolarów w Wielkiej Brytanii. Dalsze doniesienia z Niemiec wskazują również, że Samsung okazuje się być mniej niż przychylny.