Aktualizacje BMW z 2024 r. ujawniają, że AWD i4 xDrive40 i RWD i7 eDrive50 pojawią się na rynku amerykańskim w 2023 r
BMW ogłosiło na stronie https://www.bmwusanews.com/newsrelease.do?id=4161&mid= niektóre z aktualizacji swoich w pełni elektrycznych modeli na 2024 r., a zamiast mnóstwa opcji pojazdów elektrycznych, producent wydaje się być zdecydowany wypełnić swoją istniejącą listę większą różnorodnością dla nabywców pojazdów elektrycznych. Aktualizacje, o których mowa, są ograniczone do elektrycznego sedana BMW i4 i elektrycznego luksusowego sedana i7.
BMW i4 z 2024 roku będzie dostępne w dodatkowym wyposażeniu xDrive40, które jest wyposażone w dwusilnikowy napęd na wszystkie koła. I4 xDrive40 o mocy 396 KM jest wyposażony w akumulator o pojemności 80,4 kWh, który powinien zasilać samochód elektryczny do 307 mil na zwykłych 18-calowych kołach. Sugerowana cena detaliczna i4 xDrive40 zaczyna się od 61 600 USD z opłatą za miejsce docelowe w wysokości 995 USD. Reszta gamy i4 składa się z wariantów RWD eDrive35 i eDrive40 o mocy odpowiednio 281 i 335 KM oraz AWD i4 M50 o mocy 536 KM. I4 xDrive40 ładnie uzupełnia linię i4, służąc jako sprawny środek pomiędzy M50 o wartości 69 695 USD i eDrive40 o wartości 58 095 USD.
Drugą dużą aktualizacją jest najtańszy jak dotąd w pełni elektryczny luksusowy sedan i7 - jednosilnikowy i7 eDrive50 z napędem na tylne koła. BMW i7 eDrive50 dostarczy przyzwoite 449 KM na tylne koła, podczas gdy zasięg nie został jeszcze ujawniony, pomimo szybko zbliżającej się daty premiery w czwartym kwartale 2023 roku. Początkowa sugerowana cena detaliczna BMW i7 eDrive50 wynosi 105 700 USD z opłatą za miejsce docelowe w wysokości 995 USD. Istniejące dwusilnikowe wersje i7 z napędem AWD osiągają maksymalny zasięg 318 mil, więc nie byłoby przesadą zakładać, że i7 eDrive50 może osiągnąć podobne wartości.
Te nowe opcje BMW mają przynieść wiele elektrycznych samochodów premium w bardziej przystępnych cenach, ale nadal znajdują się na terytorium luksusowych samochodów premium. Niektóre z największych sukcesów w zakresie adopcji pojazdów elektrycznych w ostatnich miesiącach były związane z obniżkami cen i demokratyzacją samochodów elektrycznych. Miejmy nadzieję, że BMW nadrobi zaległości i wprowadzi bardziej przystępne cenowo pojazdy elektryczne podobne do serii 2, aby bardziej agresywnie konkurować.
Źródło(a)
Car and Driver, BMW,