Aktywny Autopilot - śledztwo wszczęte w sprawie śmiertelnego wypadku Tesli Model S z wozem strażackim
Tesla Model S, która uderzyła w zaparkowany wóz strażacki ze skutkiem śmiertelnym dla kierowcy kilka tygodni temu, mogła mieć wówczas włączony system jazdy autonomicznej. To argument, który National Highway Traffic Safety Administration podała w środę za rozpoczęciem aktywnego federalnego dochodzenia w sprawie wypadku.
Wóz drabiniasty Contra Costa County Fire Protection District był zaparkowany po przekątnej na północnych pasach autostrady, aby osłonić pierwszych respondentów, którzy pracowali przy poprzedniej, niezakończonej śmiercią kraksie. Miała wszystkie swoje światła ostrzegawcze włączone, gdy około 4 rano Model S uderzył w nią z dużą prędkością, powodując całkowitą demolkę przodu samochodu elektrycznego.
Podczas gdy kilku strażaków musiało zostać opatrzonych z powodu drobnych obrażeń, kierowca został uznany za zmarłego na miejscu zdarzenia, a Tesla musiała zostać otwarta, aby wydobyć jego ciało. Wóz strażacki musiał zostać odholowany do naprawy i jest to tylko najnowszy incydent samochodów Tesla zatrzaskujących się w pojazdach pierwszej pomocy zatrzymanych na autostradzie lub na poboczu drogi, pomimo wszystkich migających świateł ostrzegawczych, które zazwyczaj stosują.
Zostanie on dodany do oficjalnego dochodzenia NHTSA z 2021 roku, które dotyczy zderzeń samochodów Tesli z pojazdami służb ratowniczych:
Otwarcie dochodzenia było podyktowane nagromadzeniem wypadków, w których samochody Tesla, działające z włączonym Autopilotem, uderzały w stacjonarne pojazdy drogowe lub przydrożne pojazdy pierwszej pomocy, zajmujące się wcześniej istniejącymi miejscami kolizji. Po wszczęciu dochodzenia NHTSA wskazała, że PE oceni również dodatkowe podobne wypadki pojazdów Tesla z włączonym systemem Autopilot, a także oceni technologie i metody wykorzystywane do monitorowania, wspomagania i egzekwowania zaangażowania kierowcy w dynamiczne zadanie prowadzenia pojazdu podczas działania systemu Autopilot.
Ostatnio NHTSA wydała również nakaz wycofania ponad 360 000 pojazdów Tesla z różnych lat modelowych za naruszenia przepisów ruchu drogowego wynikające z korzystania z jej systemu autonomicznej jazdy, takie jak prowadzenie znaków stopu na skrzyżowaniach lub przekroczenie prędkości.