Na ostatnim spotkaniu firmowym Elon Musk pochwalił się rekordową produkcją baterii 4680 i powiedział, że Tesli udało się teraz osiągnąć najniższy koszt za kWh z ogniwami.
Nie było jasne, czy miał na myśli globalnie, czy w USA, ponieważ wcześniej powiedział, że Tesla będzie dążyć do wyprodukowania baterii 4680 jako najtańsze ogniw w Ameryce. W tamtym czasie najprawdopodobniej obliczył również federalną dotację podatkową w wysokości do 45 USD / kWh produkcji akumulatorów wyprodukowanych w USA.
Jeszcze kilka kwartałów temu Tesla nie była pewna, czy będzie w stanie osiągnąć ten kamień milowy i zastanawiała się, czy powinna zrezygnować z projektu baterii 4680, jeśli nie uda jej się wyprodukować ogniw po niższych kosztach niż jej dostawcy Panasonic i LG.
Teraz, gdy udało się opanować tańszą suchą katodę i przygotowuje ją do masowej produkcji, jest skłonna pozostać przy formacie 4680, ale nie oznacza to, że nie będzie miała konkurencji.
LG buduje fabrykę baterii 4680 w Arizoniektóra po uruchomieniu w przyszłym roku rozszerzy linie produkcyjne Tesli 4680 dla Cybertruck, Cybercab, a nawet odświeżonego Modelu Y w pewnym momencie.
Tesla nie będzie jednak jedynym klientem LG. Fabryka w Arizonie będzie produkować 53 GWh akumulatorów rocznie, z czego 36 GWh trafi do akumulatorów typu 4680, a reszta do ogniw LFP, prawdopodobnie do systemów magazynowania energii.
Rivian poinformował już, że złożył zamówienie na ogniwa LG 4695 o większej pojemności do swoich nadchodzących akumulatorów R2 SUV, ale LG twierdzi teraz, że otrzymało również zamówienie na baterie 4680 od starszego amerykańskiego producenta samochodów.
Podczas niedawnego spotkania akcjonariuszy, prezes LG Energy Solution Kim Dong-myung potwierdził, że LG"sfinalizowało kontrakt na dostawę 46 serii cylindrycznych akumulatorów o wartości ponad 10 GWh rocznie przez wiele lat za pośrednictwem naszej korporacji Arizona w Stanach Zjednoczonych"
Według niego, najbardziej interesującą częścią umowy jest to, że jest ona zawarta ze starszym amerykańskim producentem samochodów, który produkuje również pojazdy spalinowe, a nie czysto elektryczne, takie jak Tesla czy Rivian. Roczne dostawy na poziomie ponad 10 GWh stanowią również prawie jedną trzecią planowanej produkcji 46 serii akumulatorów w fabryce w Arizonie, przyćmiewając Rivian, Mercedes, Toyotai innych kontraktów, które LG podpisało do tej pory.
Dopiero okaże się, jaką pojemność będzie produkować fabryka w Arizonie dla Tesli, ale bardziej interesujące będzie to, czy ogniwa LG 4680, które są dostarczane z katodą zimną katodą będą miały wyższą wydajność niż własne ogniwa Tesli. Bateria 4680 firmy Tesla ma wydajność termiczną które przejawiają się w średniej krzywej ładowania Cybertruck.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon