Notebookcheck Logo

Akumulator litowo-metalowy zapewnia o 50 procent więcej mocy przy niższych kosztach

Większy zasięg to zawsze dobry argument. (Zdjęcie: pixabay/LeeRosario)
Większy zasięg to zawsze dobry argument. (Zdjęcie: pixabay/LeeRosario)
Zastosowanie metali zamiast grafitu zwiększa pojemność baterii litowych przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Znajduje to odzwierciedlenie w zasięgu samochodów elektrycznych, który może wzrosnąć dzięki nowym badaniom.
E-Mobility Science

W praktyce nowa bateria powinna zapewnić zasięg 600 kilometrów przy tym samym rozmiarze, w porównaniu do poprzednich 400 kilometrów - jak ma to obecnie miejsce w przypadku Tesla Model Y jak ma to miejsce obecnie. Aby to osiągnąć, zamiast anody litowo-grafitowej ma zostać użyta mieszanka litu i metalu.

Produkcja byłaby tańsza, potencjalna wydajność znacznie wyższa, ale komercyjne zastosowanie nie jest jeszcze w zasięgu wzroku. Powodem tego jest wysoce reaktywne połączenie kwaśnego elektrolitu i materiału anody.

Zasadniczo na anodzie osadzają się różne związki, które stopniowo zmniejszają wydajność i żywotność. Na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku procesy te były i nadal będą szczegółowo badane.

Chociaż dość dobrze wiadomo, jak powinna być zaprojektowana powierzchnia anody i co musi zrobić elektrolit, dokładne procesy pozostają niewidoczne. Długotrwałe procedury testowe i badania są niezbędne do testowania metali i konstrukcji baterii.

Za pomocą spektroskopii magnetycznego rezonansu jądrowego, znanej również jako spektroskopia rezonansu magnetycznego, która jest również wykorzystywana do celów medycznych, można teraz precyzyjnie obserwować poszczególne jony litu. Metoda pomiarowa może być wykorzystywana do obserwacji migracji naładowanych cząstek przez powierzchnię anody. Procesy chemiczne wpływające na wydajność systemu stają się widoczne. Umożliwia to precyzyjne określenie, gdzie występują osady i kiedy znikają.

W ten sposób powinno być możliwe znacznie szybsze i bezpośrednie znalezienie optymalnych parametrów, aby baterie litowo-metalowe stały się konkurencyjne. Inna technologia akumulatorów mogłaby wtedy nawet wyprzedzić akumulatory litowo-jonowe.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Akumulator litowo-metalowy zapewnia o 50 procent więcej mocy przy niższych kosztach
Mario Petzold, 2024-05-23 (Update: 2024-05-23)