Akumulator półprzewodnikowy o rekordowej gęstości energii wykorzystuje mangan Elona Muska do uzyskania 1200 mil zasięgu pojazdu elektrycznego
Dyrektor generalny NIO niedawno zakończył test zasięgu w wyczynowym sedanie ET7 wyposażonym w 150 kWh półprzewodnikowy który pokonał ponad 650 mil na autostradzie.
Akumulator ten oferuje gęstość energii na poziomie 360 Wh/kg i składa się w 95% z elektrolitu półprzewodnikowego, a w tym kwartale będzie montowany w pojazdach elektrycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej.
Inny twórca baterii, Tailan New Energy, ogłosił jednak, że stworzył baterię półprzewodnikową o najwyższej gęstości energii wśród istniejących trójskładnikowych baterii litowych.
Akumulator półprzewodnikowy Tailan ma dwukrotnie większą gęstość energii niż akumulator NIO o pojemności 150 kWh i zapewnia ponad 1200 mil zasięgu na jednym ładowaniu.
Podczas gdy baterie półprzewodnikowe są zwykle wymieniane wraz z wartością 500 Wh/kg to rekordowa gęstość energii 720 Wh/kg nowej baterii została osiągnięta dzięki kilku przełomowym rozwiązaniom technologicznym.
"Wpełni półprzewodnikowa bateria litowa wykorzystuje materiał na bazie manganu o wysokiej pojemności i długim cyklu litowym jako elektrodę dodatnią", radzi Tailan i dodaje, że "w celu rozwiązania problemu impedancji interfejsu ciało stałe-ciało stałe... jest również wyposażony w unikalny wysokowydajny kompozytowy elektrolit półprzewodnikowy Tailan New Energy".
Tak jak przewidział Elon Musk, dodanie manganu staje się bardzo obiecującą drogą do rozwoju wysokowydajnych akumulatorów EV. CATL's M3P z manganem oferują na przykład o 15% wyższą gęstość energii niż ogniwa LFP, których Tesla używa w Modelu 3 Highland.
Nowa bateria półprzewodnikowa o pojemności 720 Wh/kg to jednak nie wszystko:
W tym samym czasie, Tailan New Energy poprawia zdolność migracji naładowanych cząstek wewnątrz katody, budując wydajną sieć transmisji jonów i elektronów, a także wykorzystuje samodzielnie opracowane materiały elastycznej warstwy interfejsu, aby skutecznie zmniejszyć impedancję interfejsu, jednocześnie poprawiając stabilność interfejsu, osiągając Kompleksowo poprawiło to kompleksową wydajność baterii i oczekuje się, że zasadniczo rozwiąże problemy związane z żywotnością baterii i lękiem o bezpieczeństwo tradycyjnych baterii litowo-jonowych.
Chiny stawiają na rozwój akumulatorów półprzewodnikowych jako sposobu na złagodzenie obaw związanych z zasięgiem i ładowaniem pojazdów elektrycznych grupę zadaniową tam.
Przewiduje się, że branża pojazdów elektrycznych w Chinach uzyska dostęp do 500 GWh mocy produkcyjnych akumulatorów półprzewodnikowych w ciągu najbliższych kilku lat, wywołując obawy o nadpodażą nawet.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon