Akumulator półprzewodnikowy od dostawcy Forda SK On zapewnia szybsze ładowanie i wzrost gęstości energii
Ponieważ większość głównych producentów akumulatorów i samochodów pracuje nad badaniami nad akumulatorami półprzewodnikowymi, szybko pojawiają się ogłoszenia o odkryciach, na czele z Toyotana czele z zapowiedzią przełomu w dziedzinie akumulatorów półprzewodnikowych. Tym razem nadszedł czas, aby zabłysnąć SK On, ponieważ dostawca akumulatorów dla Forda i VW zaprezentował stabilny stały elektrolit, który pozwala na 70% wzrost przewodności litowo-jonowej.
Podobnie jak jego rodacy z SamsungsK On wykorzystuje zastrzeżoną formułę tlenku dla elektrolitu, opracowaną we współpracy z Wydziałem Materiałoznawstwa i Inżynierii Uniwersytetu Dankook. Wzrost przewodności jonów litu zwykle wiąże się z wadami, takimi jak zwiększona reaktywność powietrza i tworzenie się dendrytów litowych, które prowadzą do szybszego niszczenia elektrod, ale unikalna mieszanka litowo-lantanowo-cyrkonowo-tlenowa (LLZO) zespołu badawczego wykazała niezwykłą stabilność.
Formuła LLZO jest obecnie głównym kandydatem do produkcji pilotażowej, a SK On buduje linię testową, której celem jest rozpoczęcie produkcji baterii półprzewodnikowych w 2026 roku. Ich masową produkcję zaplanowano na 2028 r., wkrótce po tym, jak Toyota ogłosiła, że jej własne ogniwa półprzewodnikowe również trafią na linie montażowe. Według szefa biura badawczo-rozwojowego SK On ds. baterii nowej generacji:
Ten elektrolit półprzewodnikowy, który ma zarówno przewodność jonową, jak i stabilność atmosferyczną, będzie miał znaczący efekt falowania jako innowacyjna technologia tworzenia wysokiej jakości całkowicie półprzewodnikowych akumulatorów. Opierając się na naszej doskonałej przyszłej konkurencyjności technologicznej, SK On będzie nadal wykorzystywać możliwości rozwoju w dziedzinie akumulatorów nowej generacji.
Istnieje wiele równoległych wysiłków na rzecz masowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych, które do tej pory znajdowały się na etapie prototypu. Niedawny projekt fabryki baterii półprzewodnikowych w Chinach wywołał nawet obawy o nadwyżką mocy produkcyjnychponieważ gdy wszystkie fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych, które są w przygotowaniu, trafią na rynek, Chiny będą produkować 4x ogniwa, których potrzebuje ich własny przemysł pojazdów elektrycznych. W Europie, ProLogium również przygotowuje wartą 6 mld USD fabrykę baterii półprzewodnikowych, zwabiona funduszami publicznymi, które są tam rozdzielane już na etapie prac badawczo-rozwojowych.
Po tej stronie stawu, Partnerstwo Forda z SK On przyniosło już największą pojedynczą inwestycję w produkowane w USA akumulatory do pojazdów elektrycznych - 11 mld USD w zakładach w Tennessee i Kentucky Tennessee i Kentucky które będą zgodne z wymogami dotacji federalnych. Nie jest jeszcze jasne, którzy klienci SK On uzyskają dostęp do półprzewodnikowych akumulatorów, ale Ford prawdopodobnie również w pewnym stopniu skorzysta, ponieważ etap masowej produkcji obniża ceny półprzewodnikowych akumulatorów EV z zaporowych do znośnych.