Notebookcheck Logo

Akumulator półprzewodnikowy opracowany przez partnera Mercedesa, firmę ProLogium, jako pierwszy posiada anodę wykonaną w 100% z krzemu i zapewnia zasięg do 620 mil

Półprzewodnikowy akumulator z tlenku krzemu może wytrzymać do 620 mil na jednym ładowaniu (obraz: ProLogium/YouTube)
Półprzewodnikowy akumulator z tlenku krzemu może wytrzymać do 620 mil na jednym ładowaniu (obraz: ProLogium/YouTube)
W kolejnym przełomie w badaniach nad akumulatorami półprzewodnikowymi, partner Mercedes-Benz w rozwoju ogniw półprzewodnikowych, firma ProLogium, dokonała "światowej premiery anody ze 100% tlenku krzemu" na Paris Auto Show. Tym razem wystawa koncentruje się na pojazdach elektrycznych, a ProLogium powiedział, że będzie miał prototypy baterii półprzewodnikowych w przyszłym kwartale.
E-Mobility

Partner Mercedesa w rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych, ProLogium, zaprezentował na trwającym właśnie Paris Auto Show owoc swoich wieloletnich badań nad elektrodami krzemowymi, które, jak twierdzi, trafią do prototypów już w przyszłym kwartale. Rozwiązanie baterii półprzewodnikowych, które ProLogium opracował, po raz pierwszy uderza w próg 100% anody z tlenku krzemu:

Wysoce stabilny elektrolit tlenkowy jest używany do zastąpienia łatwopalnego ciekłego elektrolitu polimerowego, aby zapobiec lub opóźnić efekt runaway termicznego. Stabilność materiału elektrolitu pozwala na zastosowanie materiałów katodowych i anodowych o wysokiej użyteczności, aby umożliwić wyższą gęstość energii w ogniwach i niższe koszty produkcji.

ProLogium's "światowa premiera 100% anody z tlenku krzemu" niesie ze sobą wzrost gęstości energii baterii półprzewodnikowych do zakresu 295-330 Wh/Kg, obok innych walorów technologii jak niższe koszty produkcji i znacznie wyższe bezpieczeństwo niż obecne palne baterie EV z ciekłym elektrolitem. Dla porównania, Baterie Tesli 4680 w Modelu Y szczycą się gęstością energii poniżej 300 Wh/kg, podczas gdy CATL nadchodzące pakiety fosforanowe M3P dla Modelu Y o standardowym zasięgu są oceniane na 160 Wh/kg.

Krzem zwykle nie zajmuje więcej niż 10% elementów anodowych w obecnych akumulatorach ze względu na obawy związane z puchnięciem, ale zastrzeżona chemia ProLogium sprawia, że elektroda w 100% krzemowa staje się rzeczywistością. Co więcej, użycie drogiego litu w swojej półprzewodnikowej miksturze jest zredukowane do minimum, co obniża ogólne koszty produkcji, gdy prototypowe baterie wejdą w fazę produkcji masowej

Obecnie ma miejsce wiele przełomowych odkryć w dziedzinie baterii półprzewodnikowych, w tym jeden z NASA o gęstości energii do 500 Wh/Kgwięc Prognoza CATL, że baterie półprzewodnikowe nie będą masowo wykorzystywane w pojazdach elektrycznych przed 2030 rokiem może być zbyt pesymistyczna. Pod warunkiem, że komuś uda się złamać problem masowej produkcji, oczywiście, ponieważ prototypy półprzewodnikowe są tuzinami.

Pobierz ChargePoint Home Flex 50A EV Charger na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2022 10 > Akumulator półprzewodnikowy opracowany przez partnera Mercedesa, firmę ProLogium, jako pierwszy posiada anodę wykonaną w 100% z krzemu i zapewnia zasięg do 620 mil
Daniel Zlatev, 2022-10-20 (Update: 2024-08-15)