Akumulator półprzewodnikowy zachowuje 95% pojemności przez ponad 1000 cykli ładowania w testach VW, które mogą ożywić rynek używanych pojazdów elektrycznych
Oprócz wyższej gęstości energii, która pozwoliłaby samochodom elektrycznym pokonać prawie dwukrotnie obecnego średniego zasięgu na tej samej powierzchni, półprzewodnikowe EV powinny być również szybsze w ładowaniu i znacznie trwalsze, przynajmniej w teorii.
Volkswagen właśnie poinformował, że teoria ta została udowodniona w praktyce, po przeprowadzeniu wielomiesięcznych testów wytrzymałościowych ogniw półprzewodnikowych, które firma PowerCo w ramach partnerstwa komercyjnego z QuantumScape quantumScape.
Akumulator półprzewodnikowy, który PowerCo przetestowało niezależnie w zakładach VW w Salzgitter, potwierdził twierdzenie QuantumScape, że może pozostać zasadniczo tak dobry jak nowy nawet po 300 000 mil zasilania pojazdu elektrycznego. Ogniwo półprzewodnikowe zachowało 95% swojej pierwotnej pojemności po aż 1000 pełnych cyklach ładowania i rozładowania.
Żywotność baterii półprzewodnikowej
Jest to znacznie więcej niż poziom odniesienia, według którego testowane są obecne akumulatory EV - zachowujące 80% swojej pojemności po 700 cyklach - i oznacza, że przyszli właściciele pojazdów VW z ogniwami półprzewodnikowymi będą mogli z nich korzystać znacznie dłużej niż z oryginalnego akumulatora. Według prezesa VW PowerCo, Franka Blome'a:
Są to bardzo zachęcające wyniki, które w imponujący sposób podkreślają potencjał ogniw półprzewodnikowych. Końcowym rezultatem tego rozwoju może być ogniwo akumulatorowe, które zapewnia duży zasięg, może być ładowane bardzo szybko i praktycznie się nie starzeje.
Zachowanie 95% pojemności akumulatora półprzewodnikowego w ponad 1000 cyklach oznacza, że obecnie osiągalny 15-letnia żywotność akumulatora pojazdu elektrycznego przed osiągnięciem 80% pojemności może zostać przedłużona praktycznie w nieskończoność. Mogłoby to zasadniczo ożywić dość powolny rynek używanych pojazdów elektrycznych, ponieważ ceny używanych pojazdów elektrycznych będą spadać znacznie wolniej, ponieważ nowe samochody elektryczne zachowują swoją wartość znacznie dłużej, a obawy o degradację baterii znikną.
Dyrektor generalny potwierdził, że VW planuje "seryjną produkcję" 24-warstwowych ogniw z wykorzystaniem dostosowanego procesu produkcyjnego PowerCo. Istnieje wiele innych projektów komercjalizacji baterii półprzewodnikowych w przygotowaniu przez takie firmy jak Toyotaoczekuje się, że rok 2027 będzie rokiem, w którym na rynek trafią pierwsze masowo produkowane samochody elektryczne z akumulatorami półprzewodnikowymi.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon