Notebookcheck Logo

Akumulator półprzewodnikowy zachowuje 95% pojemności przez ponad 1000 cykli ładowania w testach VW, które mogą ożywić rynek używanych pojazdów elektrycznych

VW testuje akumulator półprzewodnikowy, który "nie starzeje się" (zdjęcie: QuantumScape)
VW testuje akumulator półprzewodnikowy, który "nie starzeje się" (zdjęcie: QuantumScape)
Volkswagen poddał swoje ogniwa półprzewodnikowe joint venture ostatecznemu testowi starzenia i utraty pojemności i potwierdził, że "nie starzeją się" Akumulator półprzewodnikowy spółki partnerskiej PowerCo znacznie przekroczył obecne standardy 700 cykli i 20% retencji.
E-Mobility

Oprócz wyższej gęstości energii, która pozwoliłaby samochodom elektrycznym pokonać prawie dwukrotnie obecnego średniego zasięgu na tej samej powierzchni, półprzewodnikowe EV powinny być również szybsze w ładowaniu i znacznie trwalsze, przynajmniej w teorii.

Volkswagen właśnie poinformował, że teoria ta została udowodniona w praktyce, po przeprowadzeniu wielomiesięcznych testów wytrzymałościowych ogniw półprzewodnikowych, które firma PowerCo w ramach partnerstwa komercyjnego z QuantumScape quantumScape.

Akumulator półprzewodnikowy, który PowerCo przetestowało niezależnie w zakładach VW w Salzgitter, potwierdził twierdzenie QuantumScape, że może pozostać zasadniczo tak dobry jak nowy nawet po 300 000 mil zasilania pojazdu elektrycznego. Ogniwo półprzewodnikowe zachowało 95% swojej pierwotnej pojemności po aż 1000 pełnych cyklach ładowania i rozładowania.

Żywotność baterii półprzewodnikowej

Jest to znacznie więcej niż poziom odniesienia, według którego testowane są obecne akumulatory EV - zachowujące 80% swojej pojemności po 700 cyklach - i oznacza, że przyszli właściciele pojazdów VW z ogniwami półprzewodnikowymi będą mogli z nich korzystać znacznie dłużej niż z oryginalnego akumulatora. Według prezesa VW PowerCo, Franka Blome'a:

Są to bardzo zachęcające wyniki, które w imponujący sposób podkreślają potencjał ogniw półprzewodnikowych. Końcowym rezultatem tego rozwoju może być ogniwo akumulatorowe, które zapewnia duży zasięg, może być ładowane bardzo szybko i praktycznie się nie starzeje.

Zachowanie 95% pojemności akumulatora półprzewodnikowego w ponad 1000 cyklach oznacza, że obecnie osiągalny 15-letnia żywotność akumulatora pojazdu elektrycznego przed osiągnięciem 80% pojemności może zostać przedłużona praktycznie w nieskończoność. Mogłoby to zasadniczo ożywić dość powolny rynek używanych pojazdów elektrycznych, ponieważ ceny używanych pojazdów elektrycznych będą spadać znacznie wolniej, ponieważ nowe samochody elektryczne zachowują swoją wartość znacznie dłużej, a obawy o degradację baterii znikną.

Dyrektor generalny potwierdził, że VW planuje "seryjną produkcję" 24-warstwowych ogniw z wykorzystaniem dostosowanego procesu produkcyjnego PowerCo. Istnieje wiele innych projektów komercjalizacji baterii półprzewodnikowych w przygotowaniu przez takie firmy jak Toyotaoczekuje się, że rok 2027 będzie rokiem, w którym na rynek trafią pierwsze masowo produkowane samochody elektryczne z akumulatorami półprzewodnikowymi.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Akumulator półprzewodnikowy zachowuje 95% pojemności przez ponad 1000 cykli ładowania w testach VW, które mogą ożywić rynek używanych pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2024-01- 7 (Update: 2024-01- 7)