Oprócz wyższej gęstości energii, która pozwoliłaby samochodom elektrycznym pokonać prawie dwukrotnie obecnego średniego zasięgu na tej samej powierzchni, półprzewodnikowe EV powinny być również szybsze w ładowaniu i znacznie trwalsze, przynajmniej w teorii.
Volkswagen właśnie poinformował, że teoria ta została udowodniona w praktyce, po przeprowadzeniu wielomiesięcznych testów wytrzymałościowych ogniw półprzewodnikowych, które firma PowerCo w ramach partnerstwa komercyjnego z QuantumScape quantumScape.
Akumulator półprzewodnikowy, który PowerCo przetestowało niezależnie w zakładach VW w Salzgitter, potwierdził twierdzenie QuantumScape, że może pozostać zasadniczo tak dobry jak nowy nawet po 300 000 mil zasilania pojazdu elektrycznego. Ogniwo półprzewodnikowe zachowało 95% swojej pierwotnej pojemności po aż 1000 pełnych cyklach ładowania i rozładowania.
Żywotność baterii półprzewodnikowej
Jest to znacznie więcej niż poziom odniesienia, według którego testowane są obecne akumulatory EV - zachowujące 80% swojej pojemności po 700 cyklach - i oznacza, że przyszli właściciele pojazdów VW z ogniwami półprzewodnikowymi będą mogli z nich korzystać znacznie dłużej niż z oryginalnego akumulatora. Według prezesa VW PowerCo, Franka Blome'a:
Są to bardzo zachęcające wyniki, które w imponujący sposób podkreślają potencjał ogniw półprzewodnikowych. Końcowym rezultatem tego rozwoju może być ogniwo akumulatorowe, które zapewnia duży zasięg, może być ładowane bardzo szybko i praktycznie się nie starzeje.
Zachowanie 95% pojemności akumulatora półprzewodnikowego w ponad 1000 cyklach oznacza, że obecnie osiągalny 15-letnia żywotność akumulatora pojazdu elektrycznego przed osiągnięciem 80% pojemności może zostać przedłużona praktycznie w nieskończoność. Mogłoby to zasadniczo ożywić dość powolny rynek używanych pojazdów elektrycznych, ponieważ ceny używanych pojazdów elektrycznych będą spadać znacznie wolniej, ponieważ nowe samochody elektryczne zachowują swoją wartość znacznie dłużej, a obawy o degradację baterii znikną.
Dyrektor generalny potwierdził, że VW planuje "seryjną produkcję" 24-warstwowych ogniw z wykorzystaniem dostosowanego procesu produkcyjnego PowerCo. Istnieje wiele innych projektów komercjalizacji baterii półprzewodnikowych w przygotowaniu przez takie firmy jak Toyotaoczekuje się, że rok 2027 będzie rokiem, w którym na rynek trafią pierwsze masowo produkowane samochody elektryczne z akumulatorami półprzewodnikowymi.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon