Alpine zapowiada elektrycznego hot hatcha A290_ß z podstawą Renault 5 EV jako pierwszy pojazd w elektrycznej przyszłości marki
Alpine, sportowy oddział Grupy Renault, odsłonił https://media.alpinecars.com/a290-b-alpine-unveils-its-vision-of-the-electric-hot-hatch-for-everyday-driving/?lang=eng koncepcję A290_ẞ, którą marka planuje wprowadzić na rynek w 2024 roku, aby rzucić wyzwanie segmentowi sportów kompaktowych. Najbardziej nieortodoksyjną częścią A290_ẞ - poza jego nazwą - jest coś, co Alpine nazywa "architekturą trzech miejsc", która zakłada przeniesienie fotela kierowcy na środek pojazdu. Elektryczne podłoże pojazdu umożliwia tę sztuczkę, jednocześnie utrzymując kierowcę blisko ziemi.
Jeśli chodzi o produkcję, spodziewaj się, że A290_ẞ będzie wyglądał nieco inaczej w 2024 roku. Alpine twierdzi, że zewnętrzna część pojazdu pozostanie w dużej mierze taka sama, jak ta zaprezentowana w koncepcie, a jedyne znaczące zmiany dotyczyć będą wnętrza pojazdu. Centralna pozycja kierowcy będzie również utrzymana w ostatecznym modelu produkcyjnym, biorąc pod uwagę, że jest to tak kluczowa część projektu samochodu.
Podczas gdy wnętrze Alpine A290_ß z pewnością ulegnie zmianie, jedną z mile widzianych cech koncepcji jest całkowity brak ekranu infotainment, zastąpiony zdrową pomocą przycisków rozrzuconych w całej kabinie. Taki układ ma sens, ponieważ koncentruje się na umieszczeniu wrażeń z jazdy na pierwszym miejscu - jest to główny punkt sprzedaży takiego sportowego hatchbacka.
Prototyp Renault 5 EV stanowi podstawę modelu A290_ẞ, co oznacza, że prawdopodobnie zobaczymy coś podobnego do 52 kWh baterii Renault 5, która zapewnia około 245 mil zasięgu w tym prototypie. Biorąc pod uwagę jego sportowy charakter, nie byłoby jednak zaskoczeniem, gdyby zasięg A290_ß uległ znacznemu pogorszeniu dzięki modernizacji silnika. Materiały, z których wykonany jest pojazd, również zostały ulepszone, a karbonowa karoseria zajmuje poczesne miejsce w całym projekcie.
Kup 48A Tesla Wall Connector z 24-stopowym kablem na Amazon.