Notebookcheck Logo

Alpine zapowiada elektrycznego hot hatcha A290_ß z podstawą Renault 5 EV jako pierwszy pojazd w elektrycznej przyszłości marki

Prototyp Renault 5 otrzymał znaczną modernizację w dziale wyglądu. (Źródło obrazu: Alpine)
Prototyp Renault 5 otrzymał znaczną modernizację w dziale wyglądu. (Źródło obrazu: Alpine)
Alpine podzieliło się szczegółami na temat swojego A290_ẞ (A290_beta) kompaktowego hot hatcha, który ma wejść na rynek w 2024 roku i konkurować z takimi modelami jak Golf GTI, Abarth 500e i Mini Cooper SE. A290_ẞ to dwusilnikowy, sportowy hatchback z napędem na przednie koła, oparty na Renault 5, ale z kilkoma unikalnymi elementami stylistycznymi i centralnie umieszczonym fotelem kierowcy.
E-Mobility Launch

Alpine, sportowy oddział Grupy Renault, odsłonił https://media.alpinecars.com/a290-b-alpine-unveils-its-vision-of-the-electric-hot-hatch-for-everyday-driving/?lang=eng koncepcję A290_ẞ, którą marka planuje wprowadzić na rynek w 2024 roku, aby rzucić wyzwanie segmentowi sportów kompaktowych. Najbardziej nieortodoksyjną częścią A290_ẞ - poza jego nazwą - jest coś, co Alpine nazywa "architekturą trzech miejsc", która zakłada przeniesienie fotela kierowcy na środek pojazdu. Elektryczne podłoże pojazdu umożliwia tę sztuczkę, jednocześnie utrzymując kierowcę blisko ziemi.

Jeśli chodzi o produkcję, spodziewaj się, że A290_ẞ będzie wyglądał nieco inaczej w 2024 roku. Alpine twierdzi, że zewnętrzna część pojazdu pozostanie w dużej mierze taka sama, jak ta zaprezentowana w koncepcie, a jedyne znaczące zmiany dotyczyć będą wnętrza pojazdu. Centralna pozycja kierowcy będzie również utrzymana w ostatecznym modelu produkcyjnym, biorąc pod uwagę, że jest to tak kluczowa część projektu samochodu.

Podczas gdy wnętrze Alpine A290_ß z pewnością ulegnie zmianie, jedną z mile widzianych cech koncepcji jest całkowity brak ekranu infotainment, zastąpiony zdrową pomocą przycisków rozrzuconych w całej kabinie. Taki układ ma sens, ponieważ koncentruje się na umieszczeniu wrażeń z jazdy na pierwszym miejscu - jest to główny punkt sprzedaży takiego sportowego hatchbacka.

Prototyp Renault 5 EV stanowi podstawę modelu A290_ẞ, co oznacza, że prawdopodobnie zobaczymy coś podobnego do 52 kWh baterii Renault 5, która zapewnia około 245 mil zasięgu w tym prototypie. Biorąc pod uwagę jego sportowy charakter, nie byłoby jednak zaskoczeniem, gdyby zasięg A290_ß uległ znacznemu pogorszeniu dzięki modernizacji silnika. Materiały, z których wykonany jest pojazd, również zostały ulepszone, a karbonowa karoseria zajmuje poczesne miejsce w całym projekcie.

Kup 48A Tesla Wall Connector z 24-stopowym kablem na Amazon.

Jednym z ciekawszych elementów stylistycznych Alpine A290_ß są 20-calowe koła o kwadratowym wzorze. (Źródło zdjęć: Alpine)
Jednym z ciekawszych elementów stylistycznych Alpine A290_ß są 20-calowe koła o kwadratowym wzorze. (Źródło zdjęć: Alpine)
A290_ß ma bardzo nieortodoksyjne, minimalistyczne wnętrze, ale pomija duże ekrany infotainment. (Źródło zdjęć: Alpine)
A290_ß ma bardzo nieortodoksyjne, minimalistyczne wnętrze, ale pomija duże ekrany infotainment. (Źródło zdjęć: Alpine)
Kości Renault 5 są ledwo widoczne w projekcie tylnej części A290_ß. (Źródło zdjęć: Alpine)
Kości Renault 5 są ledwo widoczne w projekcie tylnej części A290_ß. (Źródło zdjęć: Alpine)
 

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > Alpine zapowiada elektrycznego hot hatcha A290_ß z podstawą Renault 5 EV jako pierwszy pojazd w elektrycznej przyszłości marki
Julian van der Merwe, 2023-05-10 (Update: 2023-05-10)