Alternatywa dla Tesli: Polestar wyprodukuje kompaktowego elektrycznego SUV-a w Europie
Pomimo tego, że jest to szwedzka firma produkująca pojazdy elektryczne, Polestar jest własnością chińskiego konglomeratu Geely. Do tej pory Polestar produkował swoje pojazdy elektryczne (EV) głównie w fabrykach w Chinach i zakładach Volvo w USA. Jednak nowy Polestar 7 ma być produkowany w Europie. Produkując samochód na kontynencie, z którego pochodzi, firma chce uniknąć ceł UE i wysokich kosztów wysyłki pojazdów z Azji, jednocześnie rozszerzając swoją działalność w Europie
Po hybrydzie plug-in Polestar 1, produkowanej w niewielkich ilościach od 2017 roku, pojawił się Polestar 2, pierwszy w pełni elektryczny pojazd wyprodukowany przez szwedzko-chińskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Elektryczne SUV-y Polestar 3 i 4 zostały wprowadzone na rynek odpowiednio w 2022 i 2023 roku. Zaprojektowany, aby rywalizować z Porsche Taycan, Polestar 5 ma zostać wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku, podczas gdy e-roadster Polestar 6 ma pojawić się w 2026 roku. Wszystkie te pojazdy są produkowane w Azji lub Stanach Zjednoczonych.
Polestar 7 będzie "kompaktowym SUV-em klasy premium"
Polestar 7 jest opisywany jako "kompaktowy SUV klasy premium". Główny projektant Polestar, Philipp Römers, obiecuje, że kolejny EV firmy po raz kolejny będzie wyróżniał się progresywnym designem i uosabiał wszystko, czego oczekują od niego klienci zarówno pod względem wzornictwa, jak i osiągów (za pośrednictwem niemieckiego magazynu auto motor und sport).
Jedną z rozważanych lokalizacji dla produkcji Polestar 7 jest fabryka motoryzacyjna w słowackich Koszycach, która ma zostać uruchomiona w 2026 roku. Innymi kandydatami są europejskie zakłady Volvo w Szwecji i Belgii. Jak zawsze, będziemy wiedzieć na pewno dopiero wtedy, gdy firma oficjalnie ogłosi rozpoczęcie produkcji Polestar 7.