Amazon uruchomił usługę strumieniowania gier GameLift Streams dla deweloperów. Usługa ogranicza piractwo, eliminuje kłopoty związane z instalacją dużych gier i umożliwia graczom granie w tytuły o wysokich wymaganiach systemowych na urządzeniach z niższej półki.
Gracze są zmuszeni czekać na pobranie dużych plików przed zainstalowaniem nowoczesnych gier, takich jak Call of Duty: Black Ops 6, która waży ponad 100 GB. Wymagania systemowe również stale rosną, więc gracze są zmuszeni do częstego kupowania drogich, szybszych kart graficznych.
Strumieniowanie gier eliminuje te czynniki, przenosząc je na dostawcę hostingu w chmurze, dzięki czemu gracze potrzebują tylko komputera z niższej półki lub telewizora Smart TV. Popularne usługi gier w chmurze obejmują Valve Steam, Nvidia GeForce Now, PlayStation Now i Xbox Game Pass.
Deweloperzy mogą teraz przesyłać gry Windows, gry Windows już skonfigurowane dla Proton (Valve Steam) i gry Linux na serwery GameLift. Po zakończeniu podstawowej konfiguracji serwera gry, przesłane gry mogą być przesyłane strumieniowo na całym świecie do graczy korzystających z dowolnej przeglądarki internetowej kompatybilnej z WebRTC w rozdzielczości do 1080p i 60 fps. Nie są wymagane żadne modyfikacje kodu, co upraszcza cały proces.
Gry działają na GPU NVIDIA T4 lub A10G Tensor. Deweloper jest obciążany opłatą za każdą godzinę użytkowania i całkowitą wykorzystaną przestrzeń dyskową. Szacunki Amazon sugerują, że hostowanie 2000 graczy grających w lekką grę przez pół godziny każdego dnia będzie kosztować około 20 tysięcy dolarów miesięcznie.
Usługa GameLift Streams jest obecnie oferowana w regionach AWS US East (Ohio), US West (Oregon), Asia Pacific (Tokio) i Europe (Frankfurt). Gracze znajdujący się w pobliżu tych centrów danych doświadczą niższych opóźnień, podczas gdy ci bardziej oddaleni prawdopodobnie doświadczą niedopuszczalnych opóźnień.
Ogłoszenie Amazon GameLift Streams
Opublikowano na: 6 marca 2025 r
Amazon GameLift Streams to nowa zarządzana funkcja, która umożliwia deweloperom strumieniowanie gier w rozdzielczości do 1080p i 60 klatkach na sekundę na dowolne urządzenie z przeglądarką obsługującą WebRTC. Wystarczy kilka kliknięć, aby przesłać gry zbudowane przy użyciu różnych silników 3D z niewielką lub żadną modyfikacją, zapewnić przepustowość przesyłania strumieniowego w określonych regionach AWS i natychmiast rozpocząć testowe przesyłanie strumieniowe. Gracze mogą zacząć grać w gry AAA, AA i Indie przez Internet w ciągu zaledwie kilku sekund na swoich komputerach, telefonach, tabletach i telewizorach Smart TV bez czekania godzinami na pobranie.
Dzięki Amazon GameLift Streams mogą Państwo tworzyć nowe kanały dystrybucji direct-to-player, uruchamiać natychmiastowe wersje demonstracyjne gier, przeprowadzać bezpieczne playtesty i rozszerzać możliwości monetyzacji. Dzięki obsłudze systemów operacyjnych Windows, Linux i Proton, Amazon GameLift Streams pomaga uniknąć kosztów i złożoności modyfikowania i przebudowywania kodu gry w celu przesyłania strumieniowego. Mogą Państwo elastycznie skalować strumieniowanie w górę lub w dół w zależności od zapotrzebowania graczy, a także udostępniać i płacić tylko za potrzebną przepustowość. Mogą Państwo wybierać spośród sześciu regionów AWS, aby zapewnić graczom na całym świecie rozgrywkę o niskich opóźnieniach. Ta nowa funkcja otwiera przed Państwem możliwości zwiększenia zasięgu, zaangażowania i sprzedaży gier przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad relacjami z graczami, doświadczeniem, marką i modelem biznesowym.
Amazon GameLift Streams to nowa funkcja Amazon GameLift, w pełni zarządzanej usługi AWS umożliwiającej deweloperom tworzenie i dostarczanie najbardziej wymagających gier na świecie. Nowa funkcja jest dostępna w następujących regionach AWS: USA Wschód (N. Virginia), USA Wschód (Ohio), USA Zachód (Oregon), Azja i Pacyfik (Tokio), Europa (Frankfurt) i Europa (Irlandia).
Aby dowiedzieć się więcej, proszę odwiedzić stronę Amazon GameLift Streams, przeczytać przewodnik dla deweloperów lub zapoznać się z wpisem na blogu AWS News Blog.