Amazon planuje uruchomić samodzielną aplikację płatniczą w Indiach
Chociaż został wprowadzony w 2007 roku, Amazon Pay potrzebował ponad dekady, aby dotrzeć do krajów takich jak Malezja, Węgry czy Indie. Teraz wygląda na to, że bycie zintegrowanym z platformą e-commerce nie zapewnia tej usłudze przetwarzania płatności online wystarczającej ekspozycji w najbardziej zaludnionym kraju na świecie, więc urzędnicy Amazon planują usunąć ten moduł z platformy i przekształcić go w samodzielną aplikację.
Według nie mniej niż trzech źródeł zaznajomionych z wewnętrznymi działaniami Amazon India, które rozmawiały z TechCrunch, gigant e-commerce chce zwiększyć zasięg usługi na lokalnym rynku. Dwa z tych źródeł ujawniły, że Amazon rozważa to od około roku, a plan zostanie wprowadzony w życie w nadchodzących miesiącach. Jak wspomniało inne źródło, firma złożyła już wniosek o zatwierdzenie przez NPCI.
Dedykowana aplikacja pomogłaby Amazon Pay "zyskać szersze uznanie w kraju" ze względu na fakt, że - przynajmniej według niektórych dyrektorów - usługa płatności nie jest wystarczająco eksponowana jako część platformy e-commerce Amazon. Anonimowe źródła twierdzą, że plany te są poufne, a dyskusje trwają, więc w zależności od ewolucji rynku Amazon może porzucić ten pomysł. Poproszony o komentarz w tej sprawie rzecznik Amazon odmówił i powiedział jedynie, że to tylko spekulacje.
W ubiegłym miesiącu Amazon Pay zajął szóste miejsce wśród aplikacji i usług w Unified Payments Interface, najpopularniejszej sieci płatności w Indiach. Z 72,4 milionami transakcji stanowił zaledwie 0,5% całości, podczas gdy Google Pay przetworzył 5,3 miliarda, wyprzedzając PhonePe Walmarta z 6,9 miliardami.
Fani Amazon mogą obecnie nabyć Amazon Echo Pop za jedyne 22,99 USD, dzięki hojnej 43% zniżce zastosowanej do ceny katalogowej 39,99 USD.