Amazon rozpocznie bezpośrednią sprzedaż samochodów, podpisując pierwszą umowę z Hyundai, aby włączyć Alexę na pokład
Ku zaskoczeniu niezależnych dealerów, Amazon i Hyundai podpisały umowę partnerską, aby rozpocząć sprzedaż samochodów bezpośrednio konsumentom na najpopularniejszym rynku internetowym na świecie. Hyundai wykorzystał Los Angeles Auto Show 2023, aby zarówno ogłosić nowy SUV Santa Fe 2024 dla Ameryki Północnej, jak i fakt, że będzie go sprzedawać na Amazon.
Obie firmy starają się wyjaśnić, że projekt sprzedaży samochodów Amazon nie ma na celu obejścia dealerów Hyundai, ale jest raczej nowym sposobem dotarcia do klientów, którzy najprawdopodobniej i tak już robią zakupy w Amazon, a nawet mogą być członkami Prime. "W 2024 roku dealerzy samochodowi po raz pierwszy będą mogli sprzedawać pojazdy w amerykańskim sklepie Amazon, a Hyundai będzie pierwszą marką dostępną dla klientów" - czytamy w komunikacie prasowym.
Prowadzi to do myśli, że w przyszłości Amazon może rozszerzyć swoje portfolio sprzedaży samochodów na inne marki, przy czym siostrzana firma Hyundai, KIA, od razu przychodzi na myśl, być może nawet z koncepcją EV3 i EV4, którą zaprezentowała na LA Auto Show.
W przyszłym roku osoby chcące kupić na przykład nowego Santa Fe 2024 będą mogły po prostu wejść na Amazon, wprowadzić kod pocztowy i przefiltrować pojazdy według wykończenia, wybrać kolor, a następnie dodać opcje. Następnie Amazon zajmie się preferowanym schematem płatności i przetworzy dane finansowania, a wszystko to w zaciszu konta Amazon, które znają i któremu ufają.
Osoby kupujące samochód na Amazon będą mogły po prostu odebrać pojazd u dealera, który umieścił go na swojej liście Amazon, lub zamówić dostawę pojazdu. "To nowe doświadczenie zakupowe stworzy kolejny sposób dla dealerów na budowanie świadomości ich wyboru i oferowanie wygody swoim klientom" - mówi Hyundai, ponownie próbując przedstawić swój nadchodzący sklep samochodowy Amazon jako kolejną drogę dotarcia do dealerów, a nie kanał sprzedaży bezpośredniej.
Partnerstwo Hyundaia z Amazonem zaowocuje również wyposażeniem każdego z nowych pojazdów w wirtualnego asystenta Alexa na pokładzie, tak jak w przypadku popularnego głośnika Amazon Echo Dot Alexa w domu. Oprócz zwykłego doświadczenia Alexy w zakresie inteligentnego domu i sterowania multimediami, kierowca będzie teraz mógł "poprosić Alexę o aktualne informacje o ruchu drogowym lub prognozy pogody oraz sterować głosowo odtwarzaczem multimedialnym lub systemem nawigacji w pojeździe", podczas gdy niektóre z tych funkcji będą działać nawet bez połączenia z Internetem w samochodzie.