Amazon zaprezentował Interests AI, inteligentnego towarzysza, który automatycznie wyszukuje nowe produkty na podstawie opisów tego, co interesuje użytkowników.
Interests AI opiera się na dużym modelu językowym zoptymalizowanym pod kątem przekształcania opisowych podpowiedzi użytkownika w wyszukiwanie produktów. Zakres wyszukiwanych produktów może być ograniczony przez wielozdaniowe opisy tego, czego się pragnie. Może to również obejmować określone kolory, przedziały cenowe i elementy projektu.
Można utworzyć wiele podpowiedzi. Każdy monit może być aktualizowany o nowe wymagania i opisy tego, co chcemy znaleźć na Amazon. Sztuczna inteligencja działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby znaleźć nowe produkty na Amazon związane z podpowiedziami, a następnie powiadamia użytkownika o nowych znaleziskach, eliminując wiele ręcznych wyszukiwań.
Czytelnicy zainteresowani wypróbowaniem Amazon Interests AI mogą uruchomić aplikację Amazon na swoich smartfonach lub odwiedzić witrynę Amazon w mobilnych przeglądarkach internetowych. Proszę kliknąć zakładkę "Ja" w aplikacji Amazon Shopping, aby sprawdzić, czy funkcja "Zainteresowania" została udostępniona. Podzbiór klientów z USA będzie miał dostęp natychmiast, podczas gdy pozostali uzyskają dostęp w nadchodzących miesiącach.
Źródło(a)
Oparta na sztucznej inteligencji funkcja "Zainteresowania" firmy Amazon automatycznie wyszukuje nowe produkty, które pasują do pasji i hobby użytkownika
Funkcja sztucznej inteligencji działa w Państwa imieniu, aby stale zwracać uwagę na nowe produkty w sklepie Amazon, które odpowiadają Państwa zainteresowaniom.
Funkcja "Zainteresowania" Amazon oparta na sztucznej inteligencji automatycznie wyszukuje nowe produkty, które pasują do Państwa pasji i hobby
Napisał Daniel Lloyd, wiceprezes ds. personalizacji w Amazon
Ostatnia aktualizacja: 26 marca 2025 r
3 minuty czytania
Niezależnie od tego, czy jesteś entuzjastą fotografii, który zawsze chce mieć najlepszy nowy sprzęt, golfistą uzależnionym od najnowszego sprzętu, miłośnikiem muzyki, który lubi świeże towary od swoich ulubionych artystów, czy też fanem piłki nożnej szukającym nowego sprzętu do gry, bycie na bieżąco z nowymi produktami związanymi z Twoimi zainteresowaniami może czasami wydawać się pracą w niepełnym wymiarze godzin. Najnowsza funkcja Amazon oparta na sztucznej inteligencji, Interests, zmienia sposób odkrywania i kupowania produktów związanych z pasjami, stale sprawdzając nowe zasoby, które zostały dodane do ogromnego sklepu internetowego Amazon, aby pomóc w szybkim i łatwym znalezieniu nowych przedmiotów, które mogą być potrzebne.
Smartfon ze zrzutem ekranu aplikacji zakupowej Amazon.
Nowe przewodniki zakupowe Amazon AI ułatwiają wyszukiwanie typów produktów i dokonywanie mądrzejszych zakupów. Oto jak to zrobić.
Amazon upraszcza wyszukiwanie produktów, wykorzystując generatywną sztuczną inteligencję, aby połączyć wskazówki dotyczące zakupów i rekomendacje produktów dla ponad 100 typów produktów.
Dzięki funkcji Zainteresowania można tworzyć spersonalizowane podpowiedzi zakupowe dostosowane do zainteresowań, limitów cenowych i preferencji, od głównego nurtu po niszę, używając codziennego języka. Wystarczy opisać, czego Państwo szukają, od "Zestawów do budowy modeli i akcesoriów dla inżynierów i projektantów hobbystów" lub "Narzędzi do parzenia i gadżetów dla miłośników kawy" po "Najnowszy sprzęt i akcesoria do gry w pickleball" Mogą Państwo również użyć dłuższych podpowiedzi, aby skoncentrować się na konkretnych potrzebach, takich jak "Szukam grafiki ściennej do dekoracji mojego domu. Chcę coś abstrakcyjnego lub nowoczesnego wykonanego z czarnego metalu, a nie płótna. Może geometryczny wzór, minimalistyczny element. Podoba mi się wystrój w stylu industrialnym, który robi wrażenie - nic zbyt tradycyjnego lub malowanego" Po utworzeniu podpowiedzi, Interests wykona pracę za Państwa, nieustannie skanując sklep Amazon i proaktywnie powiadamiając o nowo dostępnych i istotnych produktach, uzupełnieniach zapasów i okazjach, które są zgodne z Państwa zainteresowaniami.
Aplikacja Interests jest obecnie dostępna dla niewielkiej grupy klientów ze Stanów Zjednoczonych w naszej amerykańskiej aplikacji (iOS i Android) i witrynie mobilnej, a my z niecierpliwością czekamy na udostępnienie jej pozostałym klientom ze Stanów Zjednoczonych w nadchodzących miesiącach. Będą Państwo wiedzieć, czy mają Państwo funkcję Zainteresowania, jeśli zobaczą Państwo "Zainteresowania" po dotknięciu zakładki "Ja" w aplikacji Amazon Shopping.
Jak korzystać z zainteresowań
1. Otwieranie zainteresowań: Proszę otworzyć aplikację Amazon Shopping i dotknąć karty "Ja", a następnie dotknąć przycisku "Zainteresowania".
Zainteresowania oparte na sztucznej inteligencji Amazon - krok 1
2. Tworzenie nowych zainteresowań: Na stronie zainteresowań proszę nacisnąć przycisk "Rozpocznij" i wprowadzić szczegółowy opis tego, czego Państwo szukają, na przykład "Innowacyjne narzędzia kuchenne i książki kucharskie, aby podnieść poziom mojego gotowania" Te opisowe podpowiedzi pozwolą zainteresowanym wyświetlić produkty, które najlepiej odpowiadają Państwa konkretnym potrzebom zakupowym. Można utworzyć wiele podpowiedzi dla różnych zainteresowań i potrzeb.
Funkcja Zainteresowania oparta na sztucznej inteligencji Amazon - krok 2
3. Niech funkcja Zainteresowania wykona pracę za kulisami: Po utworzeniu podpowiedzi dotyczącej zainteresowań zostanie ona automatycznie zapisana, a użytkownik będzie otrzymywać aktualizacje, gdy nowe elementy pasujące do podpowiedzi dotyczącej zainteresowań będą dostępne za pośrednictwem przycisku "Zainteresowania" i widżetu w zakładce "Ja", a także za pośrednictwem kanału na stronie głównej.
Funkcja zainteresowań oparta na sztucznej inteligencji Amazon - krok 3
4. Proszę zaktualizować podpowiedź Zainteresowania: Na stronie zainteresowań proszę znaleźć podpowiedź dotyczącą zainteresowań i dotknąć ikony ołówka, aby edytować podpowiedź w celu lepszego opisania poszukiwanych produktów. Mogą Państwo opisać cechy produktu, takie jak kolor lub materiał, lub zakres cenowy, który Państwa interesuje. Na przykład, można edytować "Szukam kobiecej energii i estetyki w wystroju domu" i dodać "Coś, co jest romantyczne, miękkie, delikatne i zabawne lub kapryśne jak domek artykuły domowe, poniżej 100 USD". Po zakończeniu proszę nacisnąć "Aktualizuj", aby zapisać zmiany i zobaczyć wyniki.
Funkcja Zainteresowania oparta na sztucznej inteligencji Amazon krok 4
Jak działa funkcja Zainteresowania
Interests wykorzystuje duże modele językowe (LLM) do automatycznego tłumaczenia codziennego języka na zapytania i atrybuty, które tradycyjne wyszukiwarki mogą przetwarzać i przekształcać w rekomendacje produktów. Na przykład, dla zapytania "przyjazne w podróży produkty do pielęgnacji skóry marek premium", Interests wykorzystuje światową wiedzę LLM, aby przetłumaczyć "marki premium" na konkretne marki w kategorii pielęgnacji skóry, aby stworzyć odpowiednie rekomendacje. Interests działa przez całą dobę, aby znaleźć wszelkie nowe produkty, które pasują do podpowiedzi, i powiadamia o wszelkich wartych uwagi aktualizacjach.
Wyszukiwanie wizualne
6 nowych funkcji wyszukiwania wizualnego, które pomogą Ci szybko znaleźć to, czego szukasz na Amazon
Nowe, intuicyjne funkcje wyświetlają sugestie wizualne, aby zapewnić szybsze i bardziej precyzyjne wyszukiwanie produktów.
Ciągłe przyspieszanie, ułatwianie i uprzyjemnianie zakupów dzięki sztucznej inteligencji
Zainteresowania to jeden z wielu sposobów, w jaki wykorzystujemy sztuczną inteligencję, aby zakupy były szybsze, łatwiejsze i przyjemniejsze. Amazon wprowadza innowacje w zakresie generatywnych możliwości sztucznej inteligencji, takich jak Rufus, AI Shopping Guides i wyróżnienia recenzji, które upraszczają odkrywanie i ocenę produktów, automatyzują znajdowanie nowych produktów i budują pewność zakupów. Będziemy nadal szukać sposobów na ulepszenie naszych doświadczeń zakupowych, czyniąc je wygodniejszymi i przyjemniejszymi dla klientów.