Ambitne MMO z ogromnym otwartym światem wkrótce wejdzie do wczesnego dostępu
Quinfall może pochwalić się rozległym otwartym światem o powierzchni ponad 2000 km², przewyższając pod tym względem tak znane gry MMO jak World of Warcraft (207 km²) i Elder Scrolls Online (400 km²). Mapa podzielona jest na pięć odrębnych regionów, charakteryzujących się zróżnicowanymi strefami klimatycznymi, zmieniającymi się porami roku i dynamiczną pogodą.
Gra wprowadza system walki bez celu, skoncentrowany na średniowiecznych działaniach wojennych, w tym potyczki PvP, oblężenia zamków i bitwy morskie. Zgodnie z tradycją MMO, gra oferuje również różnorodne profesje, dynamiczną gospodarkę handlową oraz możliwość budowania własnych domów lub wysp klanowych. Gracze mogą dogłębnie dostosować swoje postacie i dokonywać znaczących wyborów, które kształtują kierunek fabuły.
Fabuła koncentruje się na konflikcie pomiędzy bogami Pelyonasem i zrodzonymi ze smoków Greisem i Kreasem, którzy walczą o kontrolę nad przeklętą koroną. W świecie podzielonym przez wojnę domową gracze muszą zdecydować, czy podsycać chaos, czy też dążyć do pokoju. Na oficjalnym kanale The Quinfall w serwisie YouTube pojawił się 20-minutowy film prezentujący rozgrywkę i zapowiadający wczesny dostęp do gry.
Sekcja komentarzy ujawnia mieszane opinie. Podczas gdy niektórzy doceniają nostalgiczny, "staroszkolny" klimat MMORPG, inni zwracają uwagę na takie kwestie, jak niedopracowane animacje i powolna mechanika zbierania plonów. Ponieważ jednak The Quinfall wciąż znajduje się w fazie rozwoju, jest jeszcze sporo czasu na rozwianie tych wątpliwości.
Wczesny dostęp w styczniu
Zapowiedziana w 2023 roku gra The Quinfall weszła do zamkniętej bety w styczniu 2024 roku. 24 stycznia 2025 roku gra otworzy swoje podwoje dla wszystkich graczy wraz z uruchomieniem wczesnego dostępu, co oznacza zaledwie cztery lata rozwoju. Oczekuje się, że faza ta potrwa sześć miesięcy. Gracze mogą już dodawać MMO do swoich list życzeń Steam.
Społeczność pomiędzy nadzieją a sceptycyzmem
Podczas gdy fani MMO są podekscytowani The Quinfall, pozostaje pewien sceptycyzm. Vawraek Technology Inc., studio stojące za grą, zostało założone dopiero w styczniu 2021 roku i nie wyprodukowało jeszcze udanego tytułu. Ich pierwszy projekt, Kayra Online, został przerwany, budząc w społeczności wątpliwości, czy zespół może spełnić ambitne obietnice The Quinfall. Obawy koncentrują się w szczególności na ogromnym rozmiarze otwartego świata i stosunkowo krótkim harmonogramie rozwoju.
Źródło(a)
Steam, YouTube (The Quinfall)
Źródło obrazu: vawraek.com