Notebookcheck Logo

Amerykańska Komisja Handlu nakłada na Google karę w wysokości 9,4 mln USD za wprowadzające w błąd reklamy Pixela 4

Google zaprzestało właśnie wsparcia programowego dla modelu Pixel 4, fot. (Źródło obrazu: NotebookCheck)
Google zaprzestało właśnie wsparcia programowego dla modelu Pixel 4, fot. (Źródło obrazu: NotebookCheck)
Federalna Komisja Handlu zapowiedziała, że wraz z siedmioma stanami federalnymi pozwie Google i iHeartMedia za "zwodnicze reklamy". Po zapłaceniu gospodarzom radiowym za promowanie Pixela 4 bez oznaczania ich świadectw jako reklamy.
Android Google Pixel Smartphone Business

Google i iHeartRadio zostały przyłapane na zwodniczym reklamowaniu Pixel 4 przez Federalną Komisję Handlu (FTC). W komunikacie prasowym " https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases/2022/11/ftc-states-sue-google-iheartmedia-deceptive-ads-promoting-pixel-4-smartphone, FTC wyjaśnia, że ona i siedem stanów federalnych pozywają dwie firmy po tym, jak iHeartRadio uruchomił prawie 29 000 fałszywych referencji swoich osobowości radiowych w całej swojej filii. Dla przypomnienia, iHeartRadio jest największym właścicielem radia w USA.

Według FTC, Google zapłacił iHeartRadio 2,6 miliona dolarów za to, że gospodarze radia czytali zatwierdzony skrypt, ale sprawiali, że brzmiał on tak, jakby były to osobiste aprobaty. Skrypt zawierał takie linie jak:

  • Robiłem studyjne zdjęcia wszystkiego.
  • To mój ulubiony aparat telefoniczny, zwłaszcza w słabym świetle, dzięki trybowi Night Sight.
  • Jest też świetny w pomaganiu mi w załatwianiu spraw, dzięki nowemu, aktywowanemu głosem Asystentowi Google, który może obsługiwać wiele zadań jednocześnie.

Podobno prezenterzy radiowi, o których mowa, nie mieli okazji skorzystać zPixel 4przed nagraniem swoich testimoniali, podkreślając, że powinny być one oznaczone jako płatna reklama, a nie opinia. FTC dodaje, że Google zgodził się na podobne umowy z 11 innymi sieciami radiowymi, na łączną kwotę kolejnych 2 milionów dolarów. W odpowiedzi Google zawarł ugodę z FTC i stanami federalnymi, które przyłączyły się do pozwu, w której zgodził się zapłacić 9,4 mln USD grzywny i nie podawać w przyszłości fałszywych referencji. W chwili pisania tego tekstu, iHeartRadio nie skomentowało sprawy.

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2022 11 > Amerykańska Komisja Handlu nakłada na Google karę w wysokości 9,4 mln USD za wprowadzające w błąd reklamy Pixela 4
Alex Alderson, 2022-11-30 (Update: 2022-11-30)