Amerykańskie projekty baterii EV mnożą się po pytaniu o dotacje Białego Domu, jak LG planuje nową fabrykę katod w Tennessee dla GM
LG planuje budowę kolejnej fabryki baterii w USA, donoszą koreańskie media, tym razem do produkcji wysokiej klasy materiałów katodowych, takich jak prekursory. Te, które trafiają do produkcji katod, stanowią około 40% kosztów baterii, więc LG dąży do samodzielnej produkcji surowych materiałów katodowych, ponieważ ma kilka innych projektów baterii w USA, w których powstają również kompletne pakiety.
Oprócz tego, że LG jest jednym z kluczowych dostawców baterii dla Tesli, która ma na oku nagrodę w postaci ogniw 4680, jest również zakontraktowana do obsługi Forda jest również zakontraktowany do obsługi ambicji EV Forda, General Motors, czy Volkswagena. Zgodnie z ostatnimi Inflation Reduction Act rządowymi wymogami dotyczącymi dotacji na EVnie tylko montaż pojazdów lub baterii, ale także materiały elektrodowe muszą pochodzić z USA lub krajów, z którymi USA ma umowy o wolnym handlu, w oczywistym wysiłku, aby wykluczyć największego dostawcę baterii lub materiałów, Chiny.
Wielka trójka południowokoreańskich producentów baterii - LG, Samsung i SK On - mają spółki joint venture z amerykańskimi producentami samochodów i gorączkowo poszukują możliwości rozszerzenia swoich projektów fabrycznych na terytorium USA, aby spełnić federalne wymagania dotyczące uzyskania dotacji w wysokości 7 500 USD na nowy samochód elektryczny który będzie działał do 2032 roku. Podobno rozpoczęli nawet oczyszczanie swojego łańcucha dostaw z surowców akumulatorowych pozyskiwanych z Chin, a planowany przez LG projekt fabryki katod o nazwie Columbus to kolejny krok w tym kierunku.
LG rzekomo będzie tam produkować wysokoniklowe materiały katodowe dla pojazdów elektrycznych o dużej wydajności, z mocą produkcyjną do 120 000 ton, gdy projekt Columbus zostanie ukończony. LG ma już fabrykę ogniw o wartości 2,3 miliarda dolarów w miejscu w Tennessee, mającą na celu głównie wypełnienie kontraktu z General Motors nad swoją platformą Ultium EV baterie, a materiał katodowy o wysokiej zawartości niklu może tam również trafić.
Poproszony o komentarz, LG potwierdził, że "rozważania dotyczące inwestycji w materiały katodowe w Ameryce Północnej są w toku, a ostateczne rozmowy z klientami i powiązanymi organizacjami na temat miejsca, pojemności, kosztów inwestycji, objętości itp.".