Amerykańskie śledztwo w sprawie pozwu Tesla o samojezdną jazdę Autopilot wciąż w fazie odkrywania i nie ma mowy o zarzutach
Prokuratorzy Departamentu Sprawiedliwości z Waszyngtonu i San Francisco rozpoczęli dochodzenie karne w sprawie opisu standardowej funkcji Autopilot firmy Tesla jako opcji "self-driving". Może to być mylące dla kierowców samochodów Tesli, lub dla inwestorów, twierdzą, ponieważ firma "składa niepoparte twierdzenia na temat możliwości swojej technologii wspomagania kierowcy."
Dochodzenie w sprawie Tesla Autopilot zostało rozpoczęte równolegle z amerykańskim National Highway Traffic Safety Administration'sondą dotyczącą szeregu wypadków, w których Autopilot mógł zostać włączony. NHTSA zasygnalizowała kilka niesprowokowanych kolizji, w szczególności z pojazdami ratunkowymi zaparkowanymi na poboczu drogi
Nie postawiono jeszcze żadnych zarzutów karnych, a prokuratorzy rozważają swoje opcje w świetle licznych ostrzeżeń i ujawnień w instrukcji obsługi funkcji Autopilota i Full Self-Driving Beta o konieczności nadzoru kierowcy przez cały czas Elon Musk powiedział, że te ostrzeżenia są z powodów prawnych i z nadchodzącą aktualizacją FSD Beta "samochód będzie w stanie zabrać cię z domu do pracy... bez dotykania kierownicy".
W tym kwartale spodziewamy się przejść do szerokiego wydania Full Self-Driving Beta w Ameryce Północnej. Tak więc każdy, kto zamówił pakiet Full Self-Driving, będzie miał dostęp do programu beta FSD jeszcze w tym roku, prawdopodobnie za około miesiąc...
Cóż, jest ta debata o tym, jakie są interwencje na milę, a może interwencje bezpieczeństwa na milę. Jakbyśmy nie mówili, że to jest całkiem gotowe, żeby nie mieć nikogo za kierownicą. Chodzi o to, że prawie nigdy nie trzeba będzie dotykać kontroli, kontrolerów pojazdów. Tak więc, jak kiedy przyjechałem dzisiaj do Giga Texas z domu przyjaciela, nigdy nie dotknąłem żadnej z kontroli już tutaj. A potem jest dłuższy proces zwany marszem 9s, czyli ile 9s niezawodności potrzebujesz zanim naprawdę będziesz mógł komfortowo powiedzieć, że samochód może jeździć bez nikogo w nim? I istnieje pewna subiektywność co do tego, ile 9s potrzebujesz. Ale myślę, że będziemy dość blisko posiadania wystarczającej liczby 9-ek, aby do końca tego roku nikt nie mógł wsiąść do samochodu. I z pewnością, bez dwóch zdań, jest to w mojej głowie w przyszłym roku.
Słowa Elona Muska dotyczące możliwości Full Self-Driving Beta ostatnio się zmieniają i nie mówi on już , że do końca roku będzie prawdziwie samojezdna Tesla nie dodając, że nie będzie to legalnie autonomia na poziomie 4/5, jeśli nie uzyska zgody regulatora
Nadal, oprócz DoJ i NHTSA, California DMV jest również zbadanie Tesla self-driving roszczeń a nawet zasugerował odebranie jej licencji na płyty. Firma złożyła dokumenty wyjaśniające z agencją, a DMV mówi, że proces jest nadal w fazie odkrywania, podobnie jak przeciek dochodzenia karnego przez DoJ, mówią źródła zaznajomione z sondą.