Notebookcheck Logo

Amerykańskie subsydia dla EV zagrażają większości nowych pojemności baterii w Europie. Największym przegranym są Niemcy z powodu Tesli

Giga Berlin w większości pozostanie fabryką samochodów (obraz: Tesla)
Giga Berlin w większości pozostanie fabryką samochodów (obraz: Tesla)
Tesla drastycznie zmniejszyła swoje plany produkcji baterii Giga Berlin na rzecz instalacji w USA, ponieważ subsydia dla EV w wysokości 0,35 USD/kWh, oferowane przez Inflation Reduction Act, są po prostu zbyt dobrym interesem, by z nich zrezygnować. Ostatnia analiza pokazuje, że 2/3 planowanych projektów baterii EV w Europie może nigdy nie powstać z powodu miliardowych ulg podatkowych z USA.
E-Mobility

Miliardowe subsydia federalne dla pojazdów elektrycznych, które znalazły się w ustawie prezydenta Bidena o ograniczeniu inflacji (IRA), stawiają pod dużym znakiem zapytania nowe możliwości produkcji baterii w Europie. Niedawno okazało się, że Tesla może nie zrealizować planowanej rozbudowy swojej fabryki baterii Giga Berlin, ponieważ "wbrewpierwotnym planom amerykański koncern przeniósł kolejne etapy produkcji do USA, ponieważ tamtejsze warunki gospodarcze są bardziej korzystne dzięki zachętom podatkowym."

W rzeczywistości, szokujące dwie trzecie przyszłych fabryk baterii w Europie są teraz zagrożone, według wiodącego tam think-tanku Transport&Environment. Z jego analizy wynika, że 68% z 50 fabryk baterii litowo-jonowych, których budowę zaplanowano w Europie do 2030 roku, jest "zagrożonychopóźnieniem, zmniejszeniem skali lub niezrealizowaniem, jeśli nie zostaną podjęte dalsze działania."

To oszałamiające 1,2 TWh przyszłej pojemności baterii, które mogą nigdy nie trafić do sieci, stawiając europejskich producentów samochodów w znacznej niekorzystnej sytuacji przed ich chińskimi lub amerykańskimi odpowiednikami. Nie trzeba dodawać, że Niemcy stoją do stracenia najwięcej z made-in-US federalnych dotacji, ponieważ ma prawie 500 GWh pojemności baterii w przygotowaniu, z których tylko 96 GWh są teraz materializacji z pewnością.

To wyjaśnia, dlaczego po ujawnieniu szczegółów dotyczących ulgi podatkowej IRA, Europa w pewnym momencie rozważała pozwanie USA za nieuczciwe praktyki handlowe w ramach porozumień WTO. Jednak zamiast pozwu powołała grupę badawczą, a 14 marca Komisja Europejska przedstawi własną ustawę o przemyśle zerowym netto, w której szczegółowo przedstawi swoją odpowiedź na amerykańskie ulgi podatkowe.

Z kolei Departament Skarbu również wybrał marzec na wydanie ostatecznych wytycznych dotyczących miejsc montażu baterii lokalizacji i wymagań dotyczących pozyskiwania surowców w celu otrzymania dotacji federalnych, aby lepiej odpowiedzieć na frustrację IRA międzynarodowych partnerów Ameryki.

Get the Tesla Motors 24' Cable Wall Connector on Amazon

Nowa pojemność akumulatorów zagrożona dotacjami IRA
Nowa pojemność akumulatorów zagrożona dotacjami IRA
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Amerykańskie subsydia dla EV zagrażają większości nowych pojemności baterii w Europie. Największym przegranym są Niemcy z powodu Tesli
Daniel Zlatev, 2023-03- 8 (Update: 2023-03- 8)