Analityk podkreśla znacznie niższy popyt na Apple iPhone 16 Pro niż iPhone 16 Plus
IPhone 16 Pro doczekał się kilku zauważalnych ulepszeń w stosunku do poprzednika. Jedną z nich jest nowy Apple A18 Pro, który już okazał się lepszy od A17 Pro w niedawnym benchmarku Geekbench ostatnim benchmarku Geekbench .
Wygląda jednak na to, że Apple widzi mniejszy popyt na modele iPhone 16 Pro niż oczekiwano. Ming Chi-Kuo, renomowany analityk, poczynił pewne obserwacje w weekend. Jego liczby opierają się na czasach wysyłki na oficjalnej stronie internetowej i "badaniu łańcucha dostaw" Kuo podzielił się następującymi informacjami:
- iPhone 16 Plus odnotował aż o 48% wyższy popyt niż w zeszłym roku
- iPhone 16 wzrósł o 10% w porównaniu do ubiegłego roku
- iPhone 16 Pro spadł o 27% w porównaniu do ubiegłego roku
- popyt na iPhone'a 16 Pro Max spadł o 16% w porównaniu do ubiegłego roku
Innymi słowy, analiza Kuo pokazuje, że ludzie są bardziej zainteresowani modelami iPhone'a 16 innymi niż Pro niż wcześniej. Kuo podaje również, że Apple sprzedał około 37 milionów sztuk nowych telefonów w pierwszy weekend po premierze. Jest to spadek o około 12,7% w porównaniu do ubiegłego roku.
Kuo zauważa ponadto, że Apple wyprodukował 6 milionów sztuk iPhone'a 16 Pro Max przed premierą. To o 106% więcej niż w przypadku iPhone'a 15 Pro Max w zeszłym roku. Analityk spekuluje, że wyższa wydajność kamery tetraprism jest powodem tej zwiększonej produkcji.
Przy niższych niż oczekiwano liczbach zamówień w przedsprzedaży dla całej linii iPhone'a 16, Apple może wdrożyć agresywne strategie w przyszłym roku. W tej chwili wydaje się jednak, że brak znaczących zmian jest powodem, dla którego nowe modele Pro nie radzą sobie tak dobrze, jak oczekiwano. Późne wydanie Apple Intelligence może również odgrywać rolę w niższym popycie na nową serię.
Źródło(a)
Ming-Chi Kuo via: 9to5Mac