Analityk przedstawia raport na temat popularności nowego iPada Pro Apple
IPad Pro wciąż pozostaje jedynym sposobem na zdobycie urządzenia Apple M4 chipset, ponad pięć miesięcy po jego debiucie w 11-calowy i warianty 13-calowe (obecnie 1197 USD na Amazon). Biorąc to pod uwagę, ostatnie przecieki sugerują, że może to nie potrwać długo dzięki nadchodzącym MacBook Pro odświeża z chipsetami M4, M4 Pro i M4 Max.
IPad Pro jest również jednym z niewielu urządzeń, które są aktywnie reklamowane jako posiadające tandemowy wyświetlacz OLED, z wyjątkiem Huawei MatePad Pro 12.2. Tandemowe wyświetlacze OLED są znacznie droższe niż ich nietandemowe odpowiedniki, co według Rossa Younga tłumi sprzedaż iPada Pro 7. generacji.
Rzekomo, podczas gdy popyt był silny podczas majowej premiery pary, spadł on w kolejnych miesiącach. W rezultacie Apple obniżył szacunki produkcji o 30% z 10 milionów do 7 milionów. Podobno redukcja ta dotyczy bardziej 13-calowego modelu niż jego 11-calowego odpowiednika, których ceny zaczynają się odpowiednio od 1299 USD i 999 USD w USA. Niestety dla Apple, ceny te mają być główną przyczyną gorszej niż oczekiwano sprzedaży, co być może nie jest zaskakujące, gdy skonfiguruje się jeden z modeli z większą ilością pamięci, modemem 5G, nanoteksturowanym szkłem lub rysikiem i akcesoriami do klawiatury.