Analiza Omdia Research pokazuje, dlaczego Apple Vision Pro jest tak drogi
Apple Vision Pro został wprowadzony na rynek z mniejszym sukcesem niż pierwszy iPhone czy iPad, a zaledwie kilka miesięcy po premierze już teraz boryka się z spadającymi wynikami sprzedaży. Chociaż okulary AR Apple mają pewne słabości według wstępnych testów, głównym powodem spadku sprzedaży jest wysoka cena sięgająca 3500 USD. Analiza opublikowana w CNBC przeprowadzona przez badaczy rynku z Omdia Research pokazuje, dlaczego Vision Pro są tak drogie.
Według Omdia Research, dwa 1,25-calowe panele micro OLED, każdy o rozdzielczości 3660 x 3200 pikseli, są największą pozycją kosztową. Razem mają kosztować 456 dolarów amerykańskich. Innymi znaczącymi pozycjami kosztowymi są procesory: Apple M2 kosztuje około 120 USD, a Apple R1 około 60 USD. W sumie koszty produkcji okularów AR mają wynieść 1 542 USD. Należy zauważyć, że koszty rozwoju, marketingu i sprzedaży nie zostały tu jeszcze uwzględnione.
Analiza ta daje marżę zysku w wysokości 55,9 procent dla Vision Pro. Oznacza to, że Apple zarabia procentowo nawet więcej na okularach AR niż na iPhone 15 Pro Max którego marża zysku wynosi "tylko" 53,5 procent. Fakt, że Vision Pro jest tak drogi, wynika zatem głównie z faktu, że Apple chce na nim dobrze zarobić. Należy zauważyć, że koszty rozwoju oczywiście również mają wpływ na cenę - a przy kilku latach rozwoju i ponad 5000 patentów, musiały one być ogromne. Okaże się, czy Apple obniży swoje ceny, jeśli wyniki sprzedaży będą nadal spadać.