Analiza systemu ładowania Tesla dowodzi jego wyższości nad złączami CCS
Tesla niedawno udostępniła swój system ładowania EV każdemu producentowi samochodów lub sieciom nieposiadającym supersamochodów, które chciałyby go zaadoptować, aby udaremnić federalne mandaty dotacyjne przeciwko zastrzeżonym złączom. Jeśli chodzi o argumentację, Tesla twierdzi, że jej port i kabel, który teraz nazywa North American Charging Standard (NACS) jest bardziej dojrzałą i rozpowszechnioną technologią, która przewyższa Common Charging Standard (CCS), z którego korzysta większość innych pojazdów elektrycznych.
Nalegania Tesli, że jej technologia NACS "nie ma ruchomych części, jest o połowę mniejsza i dwa razy mocniejsza niż złącza Combined Charging System (CCS)" zostały poddane próbie przez zespół Munro i Associates, którzy często robią teardowns, aby przetestować roszczenia producentów samochodów. Wyjęli oni port ładowania NACS i otaczające go akcesoria z samochodu Tesla, a także port CCS z innego EV, a następnie przeprowadzili opisową analizę tych dwóch elementów, na które producenci samochodów i konstruktorzy sieci ładowania będą musieli się od teraz zdecydować.
System NACS Tesli rzeczywiście okazał się lepszy od Common Charging Standard, który został teraz nakazany dla innych pojazdów elektrycznych i sieci nie-superchargerów. Okazało się, że jest lżejszy, bardziej kompaktowy i bardziej wydajny niż combo portu i złącza CCS, podczas gdy jego punkt wejścia do pojazdu był bardziej elegancko ukryty za pokrywą tylnej lampy niż port CCS, który wygląda schowany za ortodoksyjnymi drzwiami paliwa.
Co więcej, złącze Tesli wykorzystuje te same piny zarówno do ładowania prądem zmiennym, jak i stałym, i to głównie stąd wynika jego bardziej kompaktowa forma. Nie wpłynęło to jednak na możliwości przesyłu energii elektrycznej, ponieważ kiedy Tesla udostępniła patenty i dokumentację swojego zastrzeżonego złącza, ogłosiła, że może ono dostarczyć 1MW mocy, czyli znacznie więcej niż wcześniej uważano za możliwe w systemie NACS.
Obecnie, startup Aptera zdecydowanie popiera przyjęcie rozwiązania ładowania NACS Tesli zamiast bardziej skomplikowanego i kłopotliwego w użyciu CCS. W zobowiązaniu do szerszej akceptacji swojego systemu open-source, jednak Tesla podpowiedziała, że "operatorzy sieci już mają plany w ruchu, aby włączyć NACS w swoich ładowarkach," i pozostaje usłyszeć, które stacje non-Supercharger będą skakać na pokładzie "do 1 MW ładowania DC w jednym pakiecie slim" Tesla pociągu.
Pobierz Lectron Level 2 Portable Tesla Charger (NEMA 14-50, 240V 40A) na Amazon