Oryginalna gra The Elder Scrolls IV: Oblivion została wydana w 2006 roku na konsole i komputery PC. Jednak analiza techniczna przeprowadzona przez Digital Foundry ujawniła, że zremasterowana edycja nie wypada dużo lepiej. Ciągłe zacinanie się gry wpływa negatywnie na bardziej szczegółowe tekstury i realistyczne oświetlenie, nawet przy użyciu najlepszych procesorów i kart graficznych. Alex Battaglia odkrył, że The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered plasuje się jako "jedna z najgorzej działających gier, jakie kiedykolwiek testował"
A niedawna łatka Oblivion Remastered usunęła DLSS, FSR i inne ustawienia graficzne w wersji PC Game Pass. Nawet po przywróceniu skalowania w górę, gra nie osiąga stałej liczby klatek na sekundę i publikuje rozczarowujący wykres czasu klatek. Digital Foundry przeprowadziło testy przy użyciu Karty graficznej Nvidia RTX 5090 z procesorem Ryzen 5 3600 lub Ryzen 7 9800X3D procesorem. W rozdzielczości 1080p z aktywnymi ustawieniami wydajności DLSS, zarówno w przypadku procesorów z niższej, jak i wyższej półki, często występowały zacięcia.
Oblivion Remastered jest niezwykle wymagający pod względem CPU i GPU. W zamkniętych obszarach rozgrywka jest często płynna na szerokiej gamie sprzętu. Podobnie jak w pierwowzorze, ogromny otwarty świat wciąga graczy, ale odbywa się to kosztem niestabilnej oprawy wizualnej. Niestety, obniżenie suwaków, takich jak globalne oświetlenie Lumen oparte na Ray Traced, przynosi ograniczone korzyści. RTX 5090 z Ryzenem 7 9800X3D generował liczbę klatek na sekundę znacznie powyżej 60 fps, ale zauważalne zacinanie utrzymywało się.
Analiza zaleca rozpoczęcie od ustawienia wstępnego High i obniżenie trybu oświetlenia sprzętowego. Mimo to, po wprowadzeniu poprawek, zmniejszona wierność graficzna nie jest warta marginalnych korzyści. Digital Foundry stwierdziło, że wydajność The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered desperacko potrzebuje łatki poprawiającej optymalizację.
Pomimo wahań w liczbie klatek na sekundę, Oblivion Remastered przyciągnął ponad cztery miliony graczy. Mimo to, zacinanie się jest jednym ze wspomnień, które nostalgiczni gracze chcieliby, aby Bethesda pozostawiła w przeszłości.