Notebookcheck Logo

Analiza techniczna potępia wydajność The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered za spadki liczby klatek na sekundę na topowym sprzęcie

Baner The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered (źródło obrazu: Bethesda Softworks, Steam z poprawkami)
Baner The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered (źródło obrazu: Bethesda Softworks, Steam z poprawkami)
Digital Foundry opublikowało szokująco słabą recenzję wydajności gry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Analiza wykazała częste zacinanie się gry, nawet na najlepszych procesorach i kartach graficznych. Zmniejszenie ustawień graficznych pomaga, ale tylko łatki mogą poprawić słabą optymalizację gry.
Desktop Gaming GPU CPU AMD Nvidia Blackwell RTX 5000 Software Ryzen (Zen)

Oryginalna gra The Elder Scrolls IV: Oblivion została wydana w 2006 roku na konsole i komputery PC. Jednak analiza techniczna przeprowadzona przez Digital Foundry ujawniła, że zremasterowana edycja nie wypada dużo lepiej. Ciągłe zacinanie się gry wpływa negatywnie na bardziej szczegółowe tekstury i realistyczne oświetlenie, nawet przy użyciu najlepszych procesorów i kart graficznych. Alex Battaglia odkrył, że The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered plasuje się jako "jedna z najgorzej działających gier, jakie kiedykolwiek testował"

A niedawna łatka Oblivion Remastered usunęła DLSS, FSR i inne ustawienia graficzne w wersji PC Game Pass. Nawet po przywróceniu skalowania w górę, gra nie osiąga stałej liczby klatek na sekundę i publikuje rozczarowujący wykres czasu klatek. Digital Foundry przeprowadziło testy przy użyciu Karty graficznej Nvidia RTX 5090 z procesorem Ryzen 5 3600 lub Ryzen 7 9800X3D procesorem. W rozdzielczości 1080p z aktywnymi ustawieniami wydajności DLSS, zarówno w przypadku procesorów z niższej, jak i wyższej półki, często występowały zacięcia.

Oblivion Remastered jest niezwykle wymagający pod względem CPU i GPU. W zamkniętych obszarach rozgrywka jest często płynna na szerokiej gamie sprzętu. Podobnie jak w pierwowzorze, ogromny otwarty świat wciąga graczy, ale odbywa się to kosztem niestabilnej oprawy wizualnej. Niestety, obniżenie suwaków, takich jak globalne oświetlenie Lumen oparte na Ray Traced, przynosi ograniczone korzyści. RTX 5090 z Ryzenem 7 9800X3D generował liczbę klatek na sekundę znacznie powyżej 60 fps, ale zauważalne zacinanie utrzymywało się.

Analiza zaleca rozpoczęcie od ustawienia wstępnego High i obniżenie trybu oświetlenia sprzętowego. Mimo to, po wprowadzeniu poprawek, zmniejszona wierność graficzna nie jest warta marginalnych korzyści. Digital Foundry stwierdziło, że wydajność The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered desperacko potrzebuje łatki poprawiającej optymalizację.

Pomimo wahań w liczbie klatek na sekundę, Oblivion Remastered przyciągnął ponad cztery miliony graczy. Mimo to, zacinanie się jest jednym ze wspomnień, które nostalgiczni gracze chcieliby, aby Bethesda pozostawiła w przeszłości.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 04 > Analiza techniczna potępia wydajność The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered za spadki liczby klatek na sekundę na topowym sprzęcie
Adam Corsetti, 2025-04-26 (Update: 2025-04-27)