Notebookcheck Logo

Analiza wydajności PS5 Pro: Konsola Sony "Pro" nie wykazuje wzrostu liczby klatek na sekundę i wykorzystuje skalowanie PSSR do poprawy jakości obrazu

Procesor graficzny PS5 Pro ma o 67% więcej jednostek obliczeniowych niż PS5 Pro. (Źródło obrazu: Sony)
Procesor graficzny PS5 Pro ma o 67% więcej jednostek obliczeniowych niż PS5 Pro. (Źródło obrazu: Sony)
Dzięki większemu procesorowi graficznemu, skalowaniu PSSR opartemu na sztucznej inteligencji i ulepszonemu ray tracingowi, Sony oferuje PS5 Pro graczom, którzy nie chcą rezygnować z 60 FPS na rzecz ulepszonej grafiki. Aby sprawdzić, jak dużym skokiem jest PS5 Pro, Digital Foundry przeanalizowało materiał filmowy z prezentacji Sony i wyniki nie są zaskakujące.
Console Gaming

Sony ujawniło w zeszłym tygodniu PlayStation 5 Pro z mocniejszym GPU, technologią skalowania PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), ulepszonym ray tracingiem i dyskiem SSD o pojemności 2 TB. "Techniczna zapowiedź" PS5 Pro od Sony była jednak krótką prezentacją, która nie pokazywała szczegółowych porównań wydajności pomiędzy podstawową wersją PS5 i PS5 Pro.

Na szczęście Digital Foundry podjęło się żmudnego zadania przeanalizowania niewielkiej ilości materiału filmowego z PS5 Pro, aby ustalić możliwą wydajność i jakość wizualną tytułów ulepszonych o PS5 Pro.

Ale zanim przejdziemy do dyskusji, ważne jest, aby wspomnieć, że analiza nie jest dostępna na żywo na YouTube w momencie pisania tego tekstu i jest dostępna tylko dla członków DF Patreon.

PS5 Pro działa lepiej i opiera się w dużej mierze na PSSR

Jedną z pierwszych rzeczy, które wyskakują z analizy DF jest to, że pomimo tego, że GPU jest reklamowany jako o 45% mocniejszypS5 Pro nie polega na brutalnej rasteryzacji i dość mocno wykorzystuje PPSR.

W The Last of Us Part 2 PS5 Pro dF szacuje, że tytuł działał w 4K/60 FPS z wewnętrzną rozdzielczością 1440p, jednocześnie oferując ulepszoną grafikę dzięki PSSR. Podobnie, Ratchet & Clank: Rift Apart podobno opierał się na wewnętrznej rozdzielczości 1440p-1800p i wykorzystywał PSSR do skalowania rozdzielczości do 4K przy zachowaniu 60 FPS.

Co więcej, Alan Wake 2 i Dragon's Dogma 2 najwyraźniej również korzystały z PSSR na PS5 Pro, aby zwiększyć wydajność do 60 FPS.

DF obejmuje również Hogwarts Legacygran Turismo 7 i nie tylko. Tak więc, jeśli chcą Państwo uzyskać lepsze wyobrażenie o wydajności PS5 Pro, proszę udać się do Digital Foundry Patreon aby wesprzeć twórców i uzyskać dostęp do pełnej analizy.

PS5 Pro będzie prawdopodobnie trudnym produktem dla Sony

Mimo że PlayStation 5 Pro jest znacznie potężniejsze niż konsola waniliowa, ma więcej pamięci RAM i podwojoną pamięć masową, wielu graczy będzie kwestionować propozycję wartości PS5 Pro.

Na początek, PS5 Pro nie przynosi żadnego ulepszenia procesora w stosunku do PS5 non-Pro(dostępne na Amazon). Podstawowy PS5 ma 8-rdzeniowy procesor Zen 2, architekturę, która została uruchomiona w 2019 roku. Nowoczesne gry z ich wysokimi wymaganiami procesorowymi obciążają konsole obecnej generacji do tego stopnia, że stabilne 60 FPS nie jest gwarantowane we wszystkich tytułach AAA. Jest to prawdopodobnie będzie kontynuowane w przypadku PS5 Pro.

Pozostaje jeszcze kwestia ceny. PS5 Pro kosztuje 699 dolarów bez stacji dysków. Jest to wzrost o 200 USD w stosunku do PS5 bez wersji Pro, który ma przynieść jedynie ulepszenie rozdzielczości / grafiki i niewielki lub żaden wzrost liczby klatek na sekundę. Dla wielu osób jest to czynnik decydujący.

Niemniej jednak, PS5 Pro to ulepszenie jakości wizualnej dla starych i obecnych tytułów na PS5. Tak więc osoby rozczarowane wyborem między wydajnością a grafiką na podstawowej wersji PS5 powinny być zadowolone z konsoli Pro.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 09 > Analiza wydajności PS5 Pro: Konsola Sony "Pro" nie wykazuje wzrostu liczby klatek na sekundę i wykorzystuje skalowanie PSSR do poprawy jakości obrazu
Fawad Murtaza, 2024-09-16 (Update: 2024-09-16)