Ankieta: 95 procent studiów deweloperskich planuje gry z usługami na żywo
Gry z usługą na żywo, znane również jako Games as a Service, zostały zaprojektowane z myślą o długiej, kilkuletniej żywotności. Aby gracze byli zadowoleni, stale dostarczana jest im świeża zawartość - nowe mechaniki gry, zawartość fabularna, a nawet crossovery z innymi markami. Wyjątkiem są tutaj gry oparte na subskrypcji, takie jak World of Warcraft czy Final Fantasy XIV. Większość gier opartych na usługach na żywo wymaga jednorazowego zakupu i jest finansowana w dłuższej perspektywie za pośrednictwem transakcji w grze.
Tytuły takie jak Fortnite, Diablo 4, Destiny 2 czy Rainbow Six Siege wiodą prym i pokazują, jak skuteczna może być koncepcja gier jako usługi. Według ankiety przeprowadzonej w ramach Game Development Report 2023 przez Griffin Gaming Partners we współpracy z Rendered VC wydaje się, że prawie wszyscy deweloperzy chcą teraz wskoczyć na tę modę.
W ankiecie zapytano 537 studiów deweloperskich na całym świecie, czy mają w przygotowaniu gry z usługą na żywo. 65 procent deweloperów stwierdziło, że już pracuje nad taką grą. 30 procent uczestników ankiety potwierdziło, że planuje grę z usługą na żywo. Tylko 5 procent respondentów stwierdziło, że nie ma takich planów.