Jeśli w ogóle korzystali Państwo z Instagrama, to wiedzą Państwo, że wyszukiwalność jest szczególnie kiepska, i to delikatnie mówiąc. Jest to jedna z rzeczy, którymi Instagram ma nadzieję się wkrótce zająć, wraz z uruchomieniem nowej aplikacji na iPada i aplikacji do edycji wideo, która ma konkurować z CapCut lub potencjalnie go zastąpić, w zależności od tego, jak potoczą się losy zbliżającego się zakazu TikTok i ByteDance.
Według szefa Instagrama, Adama Mosseri (wypowiedź w podcaście Build Your Tribe), Instagram pracuje nad zaktualizowaną funkcją wyszukiwania w nadziei, że będzie w stanie lepiej konkurować z TikTok. Przyznaje, że możliwość wyszukiwania na Instagramie jest słabym punktem i mówi, że firma pracuje nad jej poprawą.
"Mogą sobie Państwo wyobrazić, że niezależnie od tego, do czego używają Państwo Instagrama, byłoby wspaniale móc łatwiej znaleźć 'to'. Ale także dla twórców... powinno to umożliwić ponowne pojawienie się treści, aby nie uzyskać całej wartości w ciągu pierwszych 24 lub 48 godzin"
Nie jest to jedyna strategia, którą Instagram będzie wdrażał, aby konkurować z gigantem mediów społecznościowych, TikTok, i jego firmą macierzystą ByteDance. Instagram od jakiegoś czasu pracuje nad aplikacją do edycji wideo o nazwie Editsw celu konkurowania z należącą do ByteDance aplikacją CapCut. Aplikacja jest nadal w zamkniętej wersji beta zarówno na Android, jak i iOS i nie jest jasne, kiedy edytor wideo zostanie uruchomiony, ale wygląda na to, że będzie zawierał szereg funkcji, w tym nieliniowy edytor, podpisy, lektora i edycję audio oraz zabawne edycje wizualne, takie jak filtry, naklejki, tekst i nakładki.
W chwili pisania tego tekstu nie jest jasne, czy ByteDance i jego spółki zależne, TikTok i CapCut, zostaną zakazane w USA, ponieważ zakaz miał wejść w życie na początku kwietnia, ale został ponownie zawieszony. Do czasu podjęcia decyzji wygląda jednak na to, że Instagram przygotowuje się do dalszej rywalizacji z ByteDance.
Kolejną ogromną wiadomością, która pojawiła się niedawno, jest to, że trwają prace nad aplikacją na iPada dla Instagrama. Instagram jest dostępny na iOS od prawie 15 lat, a mimo to użytkownicy iPadów nadal muszą korzystać z przeskalowanej wersji aplikacji stworzonej dla iPhone'ów. Teraz jednak pracownik Instagrama w rozmowie z , potwierdził, że należąca do Meta platforma mediów społecznościowych opracowuje aplikację zaprojektowaną specjalnie dla iPadOS.
Podczas gdy Instagram od dawna ma interfejs użytkownika tabletu dla Android, użytkownicy iPadów byli pozostawieni w ciemności. Nowa aplikacja na iPada prawdopodobnie pójdzie w parze z Edits i zapewni osobistościom i menedżerom mediów społecznościowych bardziej wydajny sposób zarządzania swoimi kontami, dzięki imponującemu sprzętowi z urządzeń takich jak Apple iPad Air M3 (obecnie 549 USD na Amazon).
Źródło(a)
Zbuduj swoje plemię na YouTube, Bloomberg, Engadget, The Information
Obrazek zwiastujący: Alexander Shatov na Unsplash