Apple M4 Max MacBook Pro pręży muskuły w Cyberpunk 2077, Black Myth: Wukong, Resident Evil 4 z doskonałą wydajnością
Apple's M4 Max jest godnym pochwały wydajnym chipem i godnym następcą M3 Max. Cała seria M4 przynosi imponującą poprawę wydajności w całej linii, a wbudowane GPU są jak dotąd świadkami największego wzrostu generacji.
To powiedziawszy, gry zawsze były piętą achillesową komputerów Mac. Chociaż Apple ciężko pracował nad zmianą tej narracji, historia jest taka sama nawet w 2024 roku, z mnóstwem tytułów AAA nieobecnych na platformie. Jednak dzięki kilku narzędziom, takim jak CodeWeavers' Crossover i Apple's GPT, niektóre tytuły są grywalne na komputerach Mac, choć przy znacznie obniżonej wydajności. Niedawne wideo Andrew Tsai rzuca światło na wydajność M4 Max w grach, włączając w to zarówno natywne, jak i nienatywne tytuły.
Resident Evil 4 Remake: Dopracowana wydajność
Resident Evil 4 Remake, jedna z najlepszych konwersji na komputery Mac, pokazuje możliwości układu M4 Max podczas testów w natywnym środowisku. Gra działa z przyzwoitą prędkością 48-60 klatek na sekundę przy użyciu wysokich ustawień graficznych 4K, a liczba klatek na sekundę pozostaje stała nawet podczas wymagających scenariuszy. Włączenie MetalFX w trybie jakości zwiększa liczbę klatek na sekundę do rozsądnych 60-70 FPS dla użytkowników, którzy oczekują płynniejszej wydajności ponad wierność wizualną. Ta płynna rozgrywka pokazuje, jak dobrze M4 Max radzi sobie nawet z najbardziej wymagającymi wizualnie grami dla komputerów Mac.
GRID Legends: Przeskok pokoleniowy
Jedną z niewielu natywnych gier wyścigowych na macOS, która w pełni wykorzystuje moc M4 Max jest GRID Legends. Gra oferuje niesamowite 100 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K i najwyższych ustawieniach. M4 Max może pochwalić się 52% poprawą w stosunku do poprzedniej generacji M3 Max, ze średnią liczbą klatek na sekundę wynoszącą 96 FPS w porównaniu do 63 FPS w M3 Max. Ta zauważalna poprawa pokazuje znaczący postęp generacyjny, jaki poczyniła strona Apple, zwłaszcza w zakresie wydajności GPU.
Cyberpunk 2077: Triumf tłumaczenia Windows
Cyberpunk 2077 nie jest jeszcze natywnie dostępny na macOS, ale działa zaskakująco dobrze na M4 Max dzięki warstwie kompatybilności Crossover. Z DirectX 12 przetłumaczonym na Metal, M4 Max zapewnia o 55% wyższą liczbę klatek na sekundę niż jego poprzednik, zapewniając grywalne wrażenia nawet przy włączonym ray tracingu. Podczas gdy czasy klatek i spójność nadal pozostawiają miejsce na poprawę, zdolność układu do obsługi tak wymagającego tytułu Windows jest niczym niezwykłym. Gra gra zostanie uruchomiona na Apple Silicon na początku przyszłego roku, stawiając nasze oczekiwania wysoko.
Czarny mit: Wukong: Świadectwo zdolności adaptacyjnych
M4 Max został również wystawiony na próbę w Black Myth: Wukongktóra jest prawdopodobnie jedną z najbardziej obciążających wizualnie gier w naszym teście. Przy skalowaniu FSR 3 ustawionym na 65%, gra działa z prędkością 45-55 klatek na sekundę przy średnich ustawieniach 1440p podczas grania przez Crossover. Mimo że wydajność cierpi podczas intensywnych walk, wrażenia z gry można poprawić poprzez dalsze dostosowanie parametrów skalowania. Płynne działanie tej gry DirectX 12 na komputerze Mac jest dowodem na ogromną moc obliczeniową Apple Silicon i przyzwoitą wydajność warstw tłumaczeniowych. Wydajność nie jest jednak tak dobra, jak w przypadku natywnego portu, ale trudno się temu dziwić.
Kup iPada Pro OLED z napędem M4 na Amazon