Apple Nowo utworzony dział sprzedaży w Indiach w następstwie silnego popytu w przeciwieństwie do globalnego spowolnienia
Globalny smartfonów rynek smartfonów jest obecnie postrzegany jako przeżywający coś w rodzaju spowolnienianawet dla głównych graczy, takich jak Apple w ich tradycyjnych twierdzach, takich jak Ameryka Północna. Z drugiej strony, popyt wydaje się bardziej odporny w niektórych regionach, zwłaszcza w Indie.
Apple oraz Samsung razem wzięte okazały się być ~40% całkowitego przychodu generowanego na tym rynku w całym 2022 roku - wynika z najnowszego raportu IDC. Udział giganta z Cupertino w tych wpływach wzrósł o 27% rok do roku, pomimo takich czynników jak inflacja i zakłócenia w liniach dostaw zakłócenia w linii dostaw.
Pomimo całej tej negatywnej presji, przychody i wysyłki w segmencie premium (definiowanym jako ten dla jednostek kosztujących INR 30,000 (~US$365) lub więcej) strzelając w górę przez (najwyraźniej bezprecedensowe) stawki 35% i 11% odpowiednio. To może wydawać się sprzeczne z intuicją, chociaż może to być również wskazanie ludzi chcących inwestować w wyższej klasy urządzenie które może wytrzymać na dłużej w ciągu niepewnej przyszłości.
W każdym razie, Apple podobno uznała swoją lepszą pozycję na rynku indyjskim, oddzielając po raz pierwszy swoje operacje sprzedaży od operacji w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Europie Wschodniej.
Te regiony miały łącznie jednego szefa sprzedaży w firmie; jednak teraz, gdy Hugues Asseman odchodzi na emeryturę, Ashish Chowdhary został mianowany nowym szefem działu sprzedaży Apple (Indie), podlegającym Michaelowi Fengerowi, szefowi sprzedaży produktów OEM na całym świecie.