Apple Okulary AR/VR mogą zostać wydane z rekordową gęstością pikseli wyświetlacza OLED 2800 PPI
Apple podobno zleciła Samsungowi i LG zwiększenie gęstości pikseli w mikrowyświetlaczach, które dostarczą do jej nadchodzącego urządzenia AR/VR, wstępnie nazwanego Apple Glasses. Koreańskie media donoszą, że dwaj juggernauci branży wyświetlaczy zostali poproszeni o zwiększenie gęstości pikseli w panelach OLED-on-silicon (OLEDoS), które będą rozwijać, z początkowego wymogu 2800 pikseli na cal (PPI), do ogromnego 3500 PPI
Dla porównania, Sony będzie wydając swój zestaw słuchawkowy PlayStation VR2 z panelami, które są "znacznie powyżej 800 PPI," jak twierdzi renomowany analityk branży Ross Young co jest "rekordem dla masowo produkowanych AMOLED-ów", jako że ta liczba PPI byłaby na znacznie większym, 6,4-calowym ekranie niż mikrowyświetlacze okularów. Najwyraźniej aspiracje Apple's AR/VR device display aspirują jeszcze wyżej.
Ponieważ Sony jest podobno pierwszym dostawcą ekranów dla Apple Glasses a LG lub Samsung mają dołączyć do łańcucha dostaw dopiero w 2024 roku, pierwsza generacja urządzenia VR Apple może nie być tak wciągająca, jak kolejne aktualizacje. Apple ma ogłosić swoje urządzenie AR/VR na wiosnę, więc panele OLEDoS o rozdzielczości 3500 PPI (jeśli Samsungowi i LG uda się je zdobyć) mogą pojawić się w drugiej generacji Apple Glasses.
Na mikrowyświetlaczu, czyli ekranie o przekątnej cala lub mniejszej, PlayStation VR 2o podobno rozdzielczości 2000×2040 pikseli na oko dałoby gęstość pikseli około 2850 PPI, według kalkulatora DPI. To blisko tego, co źródła branżowe twierdzą, że Apple początkowo zażądał od Samsunga i LG, i prawdopodobnie to, co Sony będzie dostarczać dla pierwszej generacji okularów, zbyt. Z linii Xperia, Sony już oferuje najwyższą gęstość pikseli na wyświetlaczu telefonu w tej chwili, jak niektóre z jego high-end telefony mają 6,5-calowe panele OLED z rozdzielczością 4K i gęstości pikseli na północ od 600 PPI.
Skrót OLEDoS oznacza organiczne diody elektroluminescencyjne osadzone na elastycznym krzemie, zamiast na szklanym podłożu, i jest to rodząca się technologia dla mikrowyświetlaczy skierowanych do Metaverse-związane AR / VR headgear. Samsung Display początkowo kpił z pomysłu wyłożenia pieniędzy na badania i rozwój, ponieważ spodziewał się, że będzie to zbyt niszowy rynek
Jednak szefostwo firmy macierzystej, widząc jak Sony i LG dostały się do łańcucha dostaw dla Apple's Glasses, zbeształo go za odrzucenie OLEDoS i teraz Samsung będzie próbował pokonać zarówno Sony jak i LG o koronę dostaw mikrodysków VR. Jeszcze w sierpniu, aSamsung Display potwierdził swój harmonogram produkcji mikrodysków na 2024 rok i powiedział, że "zmiana paradygmatu w branży wyświetlaczy w mikrodysku będzie szczególnie zauważalna", prawdopodobnie odnosząc się do nadchodzących urządzeń VR od Sony, Mety, Apple, a nawet Google.
Tajna broń Samsunga w tej krucjacie będzie trudniejsza do opanowania technologia LEDoS, która może zaoferować do szczęśliwego 6600 PPI, wskazówka insiderów branży. W każdym razie, po Apple ogłasza jego AR/VR Glasses nakrycia głowy, to off do wyścigów specyfikacji gęstości pikseli dla wszystkich głównych dostawców wyświetlaczy OLED, wydaje się.
Kup zestaw Sony PlayStation VR i Gran Turismo Sport na Amazon