Notebookcheck Logo

Apple Samochód miał niestandardowy akumulator BYD LFP blade, zanim technologia stała się powszechna

Apple Samochód początkowo wyglądał jak elektryczny minibus (źródło zdjęcia: Canoo)
Apple Samochód początkowo wyglądał jak elektryczny minibus (źródło zdjęcia: Canoo)
Apple dostrzegł obietnicę akumulatorów żelazowo-fosforanowych, zanim stało się to modne, i współpracował z drugim co do wielkości producentem pojazdów elektrycznych na świecie, aby stworzyć taki akumulator dla Apple Car.
E-Mobility

Apple brał udział w opracowywaniu osławionego BYD Blade którą firma chciała wykorzystać w swoim samochodzie elektrycznym.

Zespół z Cupertino dostrzegł potencjał w fosforanie żelaza (LFP) pod względem bezpieczeństwa i wczesnych kosztów, ale chciał niestandardowego pakietu, który zapewni również większy zasięg na jednym ładowaniu.

BYD jest drugim co do wielkości producentem pojazdów elektrycznych i akumulatorów na świecie, a Apple rozpoczął współpracę ze swoim zespołem badawczo-rozwojowym już w 2017 roku. Firma wydała około 10 miliardów dolarów na Apple Samochód o nazwie Titan, zanim ostatecznie zdecydowała, że bardzo trudno będzie utrzymać przyzwoite marże zysku w branży samochodów elektrycznych.

Tak więc, Apple złomował przedsięwzięcie na początku tego roku, rozproszyła zespół do innych działów i unieważniła testy autonomicznej jazdy zezwolenia w kalifornijskim DMV na krótko przed wprowadzeniem przez Teslę Robotaxi tesli.

Apple według doniesień, BYD wniósł do BYD swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie niestandardowych zestawów akumulatorów i zarządzania temperaturą, podczas gdy BYD wniósł swój wkład w postaci technologii produkcji LFP. Technologia akumulatorów BYD Blade odgrywa obecnie kluczową rolę w nieubłaganym marszu w kierunku dominacji udziału w rynku pojazdów elektrycznych, ponieważ pozwala na stworzenie strukturalnego zestawu akumulatorów, który jest tańszy, bezpieczniejszy i ma wyższą gęstość energii niż poprzednie technologie pakowania ogniw.

To właśnie wzbudziło zainteresowanie Apple w pierwszej kolejności, mimo że pokazano mu raczej szczątkową wersję baterii BYD Blade. Ogniwa LFP opierają się na obficie występującym fosforanie żelaza, a nie na drogich metalach, takich jak nikiel czy kobalt, które znajdują się w akumulatorach dzisiejszych pojazdów elektrycznych.

Baterie LFP zostały przyjęte przez prawie wszystkich producentów samochodów, w tym Teslapomimo ich nieco niższej gęstości energii i gorszej wydajności ładowania w niskich temperaturach. Pakiety LFP można jednak ładować do pełna bez wyraźnego wzrostu szybkości degradacji baterii, podczas gdy CATL i BYD, najwięksi producenci takich ogniw, opracowali nowe generacje o gęstości energii graniczącej ze starszymi chemikaliami oraz szybsze ładowanie w niskich temperaturach.

Ogniwa LFP są również szeroko stosowane w systemach magazynowania energii i przenośnych elektrowniach https://www.amazon.com/BLUETTI-Portable-AC180-Generator-Off-grid/dp/B0C1SMJTDT lub bankach energii, które wymagają tańszych ogniw o długiej żywotności.

Oprócz chemii fosforanu żelaza, inwestycje Apple Car obejmowały ogniwa niklowe i alkaliczne, podczas gdy zespół Project Titan szybko dostrzegł potencjał w tak zwanych strukturalnych zestawach akumulatorów, które pozwalają na zamontowanie większej liczby ogniw na tej samej powierzchni, czyli to, co ostatecznie wprowadziła na rynek technologia BYD Blade.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Apple Samochód miał niestandardowy akumulator BYD LFP blade, zanim technologia stała się powszechna
Daniel Zlatev, 2024-10-17 (Update: 2024-10-17)