Według najnowszych danych Counterpoint Researchglobalny rynek smartwatchów skurczył się o 7% w 2024 r. Apple był zdecydowanie największym przegranym, ze sprzedażą o 19% niższą niż w 2023 roku. Według Counterpoint Research wynika to głównie z braku popytu w USA, co z kolei wynika z faktu, że nie wprowadzono na rynek Apple Watch Ultra 3, podczas gdy Apple Watch Series 10 otrzymał jedynie minimalne aktualizacje.
Apple niemniej jednak pozostaje liderem rynku z udziałem w rynku wynoszącym 22%, a następnie Huawei z 13%, Samsung z 9%, Xiaomi z 8% i Imoo, które działa głównie w Azji, z 6%. Xiaomi było zdecydowanie największym zwycięzcą ze wzrostem o 135%, głównie dzięki sukcesowi Xiaomi Watch S1 i przystępnych cenowo smartwatchy Redmi. Huawei również skorzystał na wzroście chińskiego rynku i sprzedał o 35% więcej zegarków niż w poprzednim roku.
Samsung osiągnął wzrost o 3% dzięki Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra i Galaxy Watch FE. Chiny wyprzedziły Indie, stając się największym rynkiem na świecie z 25% udziałem w globalnej sprzedaży smartwatchy, następnie Indie z 23%, Ameryka Północna z 22% i Europa z 15%. Counterpoint Research spodziewa się, że rynek smartwatchów osiągnie jednocyfrowy wzrost procentowy w 2025 roku.