Notebookcheck Logo

Apple Spadek sprzedaży zegarków o 19%, Huawei i Xiaomi znacząco zwiększają udział w rynku

Sprzedaż zegarka Apple spadła o 19% w 2024 roku. (Źródło zdjęcia: Luke Chesser)
Sprzedaż zegarka Apple spadła o 19% w 2024 roku. (Źródło zdjęcia: Luke Chesser)
Zegarek Apple Watch Series 10 był raczej skromną aktualizacją, która wydaje się mieć znaczący wpływ na sprzedaż w 2024 roku. Apple Sprzedaż zegarków spadła o pełne 19%, podczas gdy czterech największych konkurentów zyskało udział w rynku.
Smartwatch

Według najnowszych danych Counterpoint Researchglobalny rynek smartwatchów skurczył się o 7% w 2024 r. Apple był zdecydowanie największym przegranym, ze sprzedażą o 19% niższą niż w 2023 roku. Według Counterpoint Research wynika to głównie z braku popytu w USA, co z kolei wynika z faktu, że nie wprowadzono na rynek Apple Watch Ultra 3, podczas gdy Apple Watch Series 10 otrzymał jedynie minimalne aktualizacje.

 

Apple niemniej jednak pozostaje liderem rynku z udziałem w rynku wynoszącym 22%, a następnie Huawei z 13%, Samsung z 9%, Xiaomi z 8% i Imoo, które działa głównie w Azji, z 6%. Xiaomi było zdecydowanie największym zwycięzcą ze wzrostem o 135%, głównie dzięki sukcesowi Xiaomi Watch S1 i przystępnych cenowo smartwatchy Redmi. Huawei również skorzystał na wzroście chińskiego rynku i sprzedał o 35% więcej zegarków niż w poprzednim roku.

 

Samsung osiągnął wzrost o 3% dzięki Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra i Galaxy Watch FE. Chiny wyprzedziły Indie, stając się największym rynkiem na świecie z 25% udziałem w globalnej sprzedaży smartwatchy, następnie Indie z 23%, Ameryka Północna z 22% i Europa z 15%. Counterpoint Research spodziewa się, że rynek smartwatchów osiągnie jednocyfrowy wzrost procentowy w 2025 roku.

 

 

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > Apple Spadek sprzedaży zegarków o 19%, Huawei i Xiaomi znacząco zwiększają udział w rynku
Hannes Brecher, 2025-03-11 (Update: 2025-03-11)